Ulang alik ketempat kerja jauh demi Akiff...

Hari ni bermula rutin aku hantar Akiff mengasuh nunnnn jauh dari rumah dan tempat kerja aku... kalau seblum ni aku hantar Akiff kat rumah maksu aku yg hanyak jaraknya 1km sahaja... dekat sangat... dr rumah nak ke office pulak hanya lebih kurang 18km sahaja... tak jauh sangat pun kannn... tapi sebab maksu aku dah berpindah ke Putrajaya... nak tak nak aku terpaksa jugak hantar Akiff ke Putrajaya...

Jarak dr rumah aku ke Putrajaya lebih kurang 20km... dan jarak dr Putrajaya ke tempat kerja pulak lebih kurang 20km... See, tiap hari lebih kurang 100km perjalanan aku pergi balik kejer...

Kenape aku hantar kat Putrajaya? Dekat2 kawasan rumah takde ke yg nak jaga? Hmmmm... memang ade jer yg nak jagakan Akiff... pusat asuhan pun banyak jer kat kawasan rumah aku tu.... sebabnya aku tak berani lagi utk lepaskan Akiff kat orang yg aku tak kenal... walaupun jauh terpaksa jugak aku berkorban hantar Akiff ke Putrajaya... kalau Akiff dengan maksu aku, takde la aku perlu risau sangat... sakit demam Akiff pun aku boleh rujuk dengan maksu aku... dia lebih arif... makan minum Akiff pun die jage dengan baik... kalau dengan orang lain belum tentu Akiff akan dijaga sebaik tok sedara dia sendiri...


Labels: