Baju Melayu Baju Wajib Hari Raya

Minggu depan dah nak puasa dah... sedihnya puasa kali ni sebab terpaksa berjauhan dengan Miss Permaisuri... kalau sebelum2 ni aku heaven giler... bangun sahur bile semue dah tersedia atas meja... tapi sahur puasa kali ni nampaknya bangun makan kurma jer la kot... Hwaaaa....

Cuti sekolah yg lepas aku dah get ready persiapan raya awal2... time puasa malas nak fikir lagi dah bab2 persiapan raya... fokus utk ibadah puasa jer... Ecehhh... hehehhee... Tapi mmg betul segala keperluan raya Akiff dah aku sediakan... complete suda... aku get ready awal2 sbb nnti bulan puase takde la aku terkendong2 sengsorang bawak Akiff g cari baju raya... letih giler kowt... walaupun hakikatnya bershoping time bulan puasa dengan ditemani lagu raya adalah super heaven... setuju tak? huhuhu... baju raya Miss Permaisuri die beli sendiri... tahun ni dah kejer kann... so, sendiri beli... nak beli yg mahal mana pun sukati... aku dah bg voucer zalora RM150 utk die shoping online... itu utk sampingan... pandai2 la nak guna sebaik mungkin utk raya... nak beli kasut ke... handbag ke... Baju kurung Miss Permaisuri  dan baju melayu Akiff utk dipakai pagi raya dah dpt sponsor dari mak mertua aku... hehehhee... legaaaa.... cuma baju melayu aku jer takde tajaan tahun ni.... ade sesape nak taja ke? Ekekeke....

Tapi hari tu aku dah tempah baju melayu raya aku... design baju melayu aku tahun ni lain mcm skit... stylo modern temanya... hahaaha... nnti la aku reveal... biarlah rahsia dulu... tahun lepas baju raya kitorang 1 family tema two tone... kain tu ditaja oleh Idham Ibrahim Collection's(klik)... tahun sebelum tu pulak baju raya kitorang bertemakan kain pelikat(klik)... masa tu kain pelikat org buat baju belum meletop mcm skrg ni...


Baju Raya 2012- Tema Pelikat... gambar 1 family cari tak jumpe... jumpe gambar ni jer... 

Baju Raya 2013 - Kain di taja oleh Idham Ibrahim Collection's(klik)
Masa ni aku tak tahu pun yg Jakel ade keluarkan baju melayu Aaron Aziz yg two tone mcm ni gak... patut la ade org tegur baju melayu Aaron ke? Huh... Sorry beb... Aaron yg tiru aku...

Aku memang dari kecik2 dulu mak abah aku takkan miss belikan aku baju melayu utk hari raya... walaupun pakainya jarang2 skali tapi wajib ada baju melayu yg baru... tak pernah ulang pakai baju yg sama utk tahun depan... bukan nak menunjuk yg family aku ni senang tp aku nak ceirtakan yg baju melayu dalam keluarga aku adalah sesuatu yg wajib diperbaharui setiap tahun... baju2 tshirt ke... jeans kee... takde takper... janji baju melayu kena ada.... hah gitew...

Dah berkebetulan baru-baru ni aku dihubungi oleh seseorang melalui email utk tawarkan aku job utk photoshoot baju melayu dari butik dia... katanya utk tujuan promosi dan jualan online... hoh? Menarik tuu... dan selepas perbincangan demi perbincangan akhirnya aku bersetuju untuk shoot 10 helai baju melayu utk tujuan tersebut sebagai permulaan... dan hasilnya seperti di bawah ni... kalau die puas hati mungkin akan shoot lagi lepas ni... ade sesape nak jadi model free aku? Roger aku ehhh... make sure level ensem atas dari aku... hahahhaa...

Hah... amacam?

Disebabkan nak cut cost... maka aku la photographer dan aku jugak modelnya... hahahhahaa... boleh??? Aku mintak tlong kawan aku Redscarz dalam job ni... Aku jadi model, die shoot... Die jadi model, aku shoot... wakaka.... pengalaman pertama jadi model... sbb tu nmpak mcm sakit pinggang... kehkehkeh... next time aku akan study btul2 post yg sesuai...

Hah... ramai gak yg komen kat fb dan inbox aku tanyer pasal baju ni... ekekeke... sabar2... itu kite citer kemudian... dan ade sesuatu yg sangat special pasal baju ni yg aku nak share nnti... tunggu next entry okeh....

Lokasi photoshoot adalah di Mycreativepixel Studio(klik). Pernah aku ceritakan pasal studio ni dulu.



Labels: , , ,