Gambar kena cilok... Salah aku ke sebab tak letak waterwark?


Pagi ni aku di tag kat facebook oleh sahabat blogger yg memaklumkan kat aku yg gambar photoshoot birthday Akiff hari tu dah dicilok oleh page Ikim.fm dan dijadikan topik untuk membincangkan isu "Budaya Selfie dikaitkan dengan masalah mental dan kemungkinan kehilangan keyakinan diri"... Erkkk... dah la topik negatif pastu boleh plak letak gambar aku sekeluarga sebagai contoh... kalau topik positif mcm "Bersantai bersama keluarga pengikat kasih sayang" atau "selfie kaedah bermanja dengan keluarga" aku tak kisah sangat nak tempek gambar aku tu... tapi masalahnya topik yg dibincangkan ni berunsur negatif... konon orang yg berselfie ni dikira sebagai gila atau takde keyakinan diri... perghhhhh.... pagi2 mood aku dah spoile sbb dikaitkan dgn benda negatif walaupun gambar tu sekadar gambar hiasan... dah kata gambar hiasan kompom la korang letak yg ade kena mengena dgn topik kannn... huh...

Ni gambar yg dicilok tu... walaupun gambar aku ni bukan diambil dari blog aku... diambil dari blog lain yg share gambar ni tanpa minta izin... Now, gambar yg dishare tanpa izin ni dah dijadikan contoh bg topik negatif... grrrr....

Aku tak mintak pun gambar dikreditkan ke blog aku ke ape ker... aku juz nak korang mintak izin... kalau benda positif takde hal... ni benda negatif kowttt... Ni pesanan untuk admin mana2 page juga... kalau nak ambk mana2 gambr dari sumber carian google, tolong chek dulu gambar tu dari mana dan bkn sesuka hati ambk...

Now, aku harap sangat admin Ikim.fm remove gambar aku tu dari page die... aku try nak PM diorang tapi tak boleh... page diorang mmg tak boleh nak PM kot... aku dah tggalkan komen kat gambar tu mintak admin page contact aku... tapi masih blum ada any respon...

Pengajaran untuk aku juga... lepas ni semua gambar aku kena letak watermark.... supaya tak sewenang-wenangnya orang nak cilok... huhuhu... dan sebagai blogger jugak... any gambar atau info yg diambik dr blog lain perlu la dimaklumkan kpd pemilik blog dulu... lebih2 lagi gambar yg ade muke... kalau gambar kasut ker... gambar tali pinggang jer... gambar botol air ker... takde hal sangat... ehhh... sakit ati aihhh.... Grrrrr....



Labels: