First World Hotel, Genting Highland - Review

Review 1st World Hotel genting kali ni aku nak share pengalaman aku menginap kat sini... pegi genting dah banyak kali dah tapi ni 1st time aku bermalam kat sana... kalau dah nama pun blogger kan, sblm nak ke mana2 mesti nak google baca review blogger lain dulu kann... hasil google aku, First World Hotel ni ada bilik semurah bawah RM100 tapi keluasan bilik tu smpai nak bentang sejadah pun tak muat... hohoho... aku tak suka bilik sempit2 ni... tak boleh nak berjoget2 nnti... hahaha... dan ada gak yg kata hotel ni berhantu... huhuhu... dan byk blog yg kata bilik kecik yg bawah RM100 tu berbaloi jer compare dgn rate bilik tu... bkn nak lepak bilik sgt pun kann... utk tido jer... tapi sbb aku bawak family dgn ank kecik... so, takmo la bilik sempit2... rimas... lagi pun motip lain ke sana nak berhanimun gak...nyambil2... so, ambk la bilik yg selesa skit... hahaha...

Aku booking bilik dgn Agoda.com... Rate asal yg show kat web dia utk bilik Superior Deluxe termasuk breakfast adalah RM591.00 kononnya... tp dgn Agoda.com dpt la RM303.00... biasenyer rate asal tu mengarut jer... huh... Tapi sbb aku ni pengguna Agoda.com dan slalu collect point tiap kali booking... aku redeem la point yg aku collect selama ni, dpt la bilik tu dgn harga RM220.87...

Waktu chekin pkul 3 ptg... chekout 12 tgh hari... tp kalau dh smpai awal tu try la g chekin tgk kot ade bilik yg dah ready...


Masa kat sana aku tgk ade deretan mesin kiosk utk chekin... terasa jakun plak aku... 1st time nak chekin hotel pakai mesin... yg tak tahu jgn risau sbb ade jer staff diorang kat mesin tu yg akan tlong ajar utk chekin... tp sbb chip mykad aku rosak.. tak dpt nak chekin guna mesin ni... diorang suruh aku chekin kat kaunter...


Ni 1st time jugak pengalaman nak chekin hotel rasa mcm nak chekin masuk spital... siap kena ambk nombor dan tunggu... nsb baik kaunter chekin ni byk... ade kot dkat 30 kaunter... bapak byk giler kannn... tapi tak lama pun nak kena tggu...

Aku tgh chekin masa ni... Akiff tgh mengantuk tuu... masa ni dlm pkul 1.45 ptg... time dia tido ni...

 Tgk budak ni... dah tak larat sangat dah... mulut tu asyik sebut ngantukkkk jer... sejuk2 lak tu... lagi la mata berat kannn...


Yeahhh... ade bilik kosong... dpt la masuk bilik awal...kitorang dok tgkat 16... kemudahan lif aku bg 4 bintang... lif banyak... takyah tunggu lama pun...

Dah masuk bilik terus la snap snap gambar dulu...
View dari bilik... mmg aku request hill view... terbaekkk...

Ni lah view dr bilik kitorang... Subhanallah... cantik giler... sejauh mata memandang... best giler... tp kjap jer ni... lps tu kabus dah tebal dah tak nmpak ape dah...

Sofa jugak disediakan...

Bilik air bersih dan kemas... puas hati... tekanan air pun ok... air panas pun ok...

Haaa... nmpak tak luasnyer bilik ni... best kannn... boleh joget2 dulu sblm tido... hahahhaa...

Ni lak gunanya monopod... kita bermonofie dulu sblm mentidokan Akiff... hehehe...

Bilik kat sini takde aircond sbb mmg dah sejuk giler dah... ade kipas siling pun kitorang tak on pun... time kat sini ari tu mmg sejuk giler... hari smpai tu smue tak mandi... hahahhaa... sejuk sgt... itu pun tingkap bilik tak bukak... Miss Permaisuri tak bagi bukak... kalau bukak lagi la sejukkk... sejuk die tak sama mcm sejuk aircond... sejuk die nyaman dan menggigilkan... aku kalau boleh nak jer bukak tingkap tu tiap masa kannn... biar sejuk kow2 punyer... kehkehkeh... tapi sian kat Akiff lak...



Haaa... ade satu jer yg kurang best psal hotel ni... diorang juz sediakan air mineral 2 botol ni jer... takde nescafe 3 in 1... takde teh... takde cattle utk masak air... dah la panas2 ni kannn... sedap jer kalau pekena air panas lepak kat sofa tu smbil tgk view luar... tapi nasib baik la aku awal2 dah bawak nescafe n milo 3 in 1...

Tp air panas nak ambk kena kluar bilik... diorang ade sediakan tmpt air panas mcm gmbar atas ni... ade 2 3 tmpt dlm 1 level tu... yg ni tak jauh dr bilik aku... dlm 10 langkah jer kot... So, yg nak air panas utk buat susu anak tak perlu nak risau laa... ade jer air panas cuma kena kluar bilik...

Tapi tapi tapi.... ade 1 perkara lagi... diorang tak sediakan nescafe 3 in 1 tu tak kisah la kannn... sbb boleh bawak sendiri... tapi masalahnya takda cawan atau gelas la pulak utk bancuh air... huhuhuhu... sudahnyaaaa...

Botol susu Akiff jadi mangsa... hahahhaa...


Pssstt : Keputusan GA mggu dpn aku umumkan k... 

Labels: , , ,