Apa nama abah?

Huhuhu.. lepas isu Ikim.fm terus senyap sunyi kjap blog aku... tak sempat nak update ape2... aku outstation... lps ni mungkin blog ni akan sikit slow sbb kejer2 hakiki dah mula beratur tggu turn...

Isnin dengan selasa lepas aku outstation ke Kemaman dan Kuantan... ada urusan kejer... lewat petang samalam baru smpai rumah... Akiff plak aku tinggalkan kat mak dgn abah aku... minggu ni mak dgn abah datang KL dari Kedah semata2 nak temankan Akiff sepanjang aku outstation... mulanya aku nak tinggalkan Akiff kat rumah maksu yang mengasuh Akiff tu... tiba2 last minit punya plan, mak call cakap nak dtg KL jaga Akiff... dah alang2 lama tak jumpa cucu dia tu... boleh la tolong jagakan skali time aku takde...

Pagi aku keluar outstation tu, Akiff bangun tido meraung cari aku... tgk aku takde kat sebelah die... mak aku pujuk2 lama2 dia ok... siangnya Akiff ok ja... tok dgn tok wan rajin dok melayan dia... lps bosan main dia layan katun... lps bosan katun dia layan tab plak... mak cakap Akiff ok jer... tak buat perangai pun... behave jer...

Time malam plak... Akiff mmg jenis tak reti nak tido awal... pukul 11 ke atas baru tido... biasanya pukul 12... mcm2 dah aku buat... kdg2 berhasil kdg2 tak... malam Akiff tido dgn tok dgn tok wan... pkul 10 mlm rumah dah gelap... dah tutup lampu smua... tapi Akiff mcm biasa laa... kalau dia tak ngantuk, gelap mcm mana pun dia takkan lena... dia berpusing2... kjap bangun berdiri... kjap menungging... kjap kaki ke atas... kjap dok bebel sorang2... tok dah 2 3 kali terlelap dia tak jugak lena2... hahaha... dekat pkul 12 baru Akiff lena sendiri... Haaa... kan dah cakap... budak tu susah btul nak tido awal...

Mlm smlm tok dok borak2 dgn Akiff sambil ajar Akiff sesuatu... aku ada share di facebook aku...




Labels: