Koleksi Kek Birthday Akiff

Birthday Akiff (1 Tahun)

Utk kek kat atas ni.. aku sendiri yg tempah... online jer... dalam adalah kek coklat moist... rasa biase2 jer... deco aku yg pilih tema Upin Ipin sbb masa umur ni Akiff obses dgn katun Upin Ipin... cuma bab deco ni under expectation aku... aku harapkan kek yg lebih meriah tp dpt yg simple mcm ni jer... 

Harga kek ni RM200... huh... membazir sgt bila fikir2 balik... padahal bkn buat majlis sambutan apa2 pun... nak buat mcm mana... excited 1st time nak sambut birthday anak kannn... hahaha...

Birthday Akiff (2 Tahun)

Kek ni pun aku jugak yg tempah... kali ni aku tempah melalui member kepada oficmate aku... katanya kawan dia buat kek mmg sedap dan cantik... So, aku order online jugak... deal melalui fb... tapi kek ni kemain jauh aku tempah... kat Kuala Kangsar kooo... aku singgah ambk kat rumah org tu masa otw blk ke Penang dari KL... mmg balik kg masa tu nak buat birthday party Akiff... 

Kat dalam adalah rainbow cake... rasa sangaaaat sedap... deco mmg aku mintak nak colurful dan ade gambar car dgn bas sbb masa ni Akiff obses dgn kenderaan... mule2 aku request figurin bas dgn car tp mahal la plak... so, tak jadi... aku mintak die lukis jer... hehehe... harga kek ni RM180... berbaloi dan puas hati... sbb kek licin masa majlis tu...

Birthday Akiff (3 Tahun)

Haaa... ni kek Akiff utk tahun ni... very super special... aku suka sangat... deco kek sentuhan ummie sendiri utk Akiff... idea ni datang bila aku ternampak gambar kek yg heaven dgn coklat kat dalam fb hari tu... so aku pun up status kat fb dan survey kat mana aku boleh tempah kek yg penuh coklat cenggini... ramai la yg inbox dan wassap aku rekemen member2 yg ade buat bisnez kek... tq bebanyak smue... aku dpt byk quotation... ada yg serendah RM120 smpai la yg paling mahal RM200... tapi dalam byk2 tu ade beberapa org member aku cadangkan kat aku supaya deco kek tu buat sendiri jer... beli dan susun2 sendiri... Hmmmmm... menarik gak kannn....

So, aku g 1 kedai kek yg jadi feveret aku, wife n Akiff... kek kat kedai tu smue sedap2... So, aku tempah sebijik kek red velvet saiz stgh kilo tanpa ada apa2 deco... aku nak putih keseluruhan... tokey kedai tu mule2 kompius dgn permintaan aku... mcm tak caye jer sbb katanya tak pernah org mintak kosong mcm tu... biase yg cerewet2 nak deco itu ini ada laa... hahaha...

So, tgh hari aku g ambik kek dan petangnya aku g buat photoshoot kat taman... deco smue buat kat Taman Tasik Perdana kooo.... ko mampu? Hahaha... Plan asal nak bagi Akiff yg deco sendiri dgn tunjuk ajar ummie dia... tp Akiff tgh excited dgn mainan baru dia masa tu... tak jadi la nak suruh dia deco... dia asyik sebut naik main jer... Aku dah standby baju extra utk Akiff... nak jadi ape dgn kek tu jadi lahhh... asalkan aku dpt rakam moment dia hias kek tu... tp motip asal tak berjaya... huhuhuhu... tapi tak per laa... dpt jugak beberapa keping gmbr die dok sebok kacau ummie dia hias kek... nnti aku share gambar2 photoshoot tu k...

Ehhh... lupa nak bg tau... kos utk kek ni sangat jauh beza dgn kek2 birthday Akiff tahun2 sblm ni... Harga sebijik kek red velvet 1/2kg white deco RM29... kitkat RM15... coklat m&m tak smpai RM5 pun... ferrero rocher ade 4 bijik... brapa ntah... total smua dlm RM60 jer... hehehe... haaa... lupe nak bg tau... ade beli strawbery gak sbg deco kek tp lupe bawak g taman ptg tu... hahaha....


Labels: , ,