Cara alternatif halang nyamuk dekati baby

Okeh... aku juz nak share ape yg aku buat kat Akiff sblm tido...

Tiap malam sejam sebelum masuk tido aku akan sembur dulu ridsect dalam bilik then tutup pintu bilik... lps tu kompom akan jumpe sekor due nyamuk pengsan atas tilam... 

Aku jugak spray Mosquito Repellent Liquid kat kaki, tangan dan sapu skit kat leher dan muka Akiff sblm tido... ni tujuan dia utk pastikan nyamuk yg masih ada tu tak singgah kat Akiff... Tau tak apa tu Mosquito Repellent Liquid?
 
Ni hah... bende alah dlm gambar ni laa... kegunaan dia utk sapu kat kwsn kulit si kecik utk elakkan nyamuk...

Okeh... boleh baca sini kekdah dan penerangan kat kotak tu...

Yg ada baby aku rasa perlu ada 1 kat rumah.... kalau tak pakai kat rumah pun, korang boleh pakai time g bercuti kat mana2... atau g berkelah kat hutan...

Boleh dptkan mendalah ni kat farmasi atau kat kedai2 keperluan baby... harga dia lebih kurang RM16.90.... ada byk jenis lagi... ada yg lebih murah dan ada yg lebih mahal... oh yaaa... lupe nak bg tau... bende alah ni utk kegunaan bayi yg berusia setahun ke atas shj...

Skrg ni kan musim denggi... elok kena ambk extra pengawasan kat anak2 kite...



Labels: ,