Ayam Goreng Madu Tikam-tikam

 Petang semalam aku dapat satu resepi ringkas dari Che Mat Gebu kat wall fb aku...


Kebetulan pulak semalam mmg aku takde idea nak makan apa... utk Akiff aku tak risau sgt sbb sblm blk dr rumah pengasuh dia dah makan dah... so, malam boleh makan ringan2 jer... lagi pun balik kejer smlm aku dah beli bun kat kedai kek... ade la 2 3 jenis bun... boleh la Akiff kunyah2 sambil main or tgk tv...

Untuk makan malam aku pulak paling malas pun aku rebus jer maggie bogel... maggie kosong semata2 pun dah ok dah... hehehe...

Tapi dah Che Mat Gebu bagi resepi paling simple di dunia... blk jer dr rumah pengasuh smlm terus aku bawak Akiff g Giant beli paha ayam... aku tak beli ayam sekor sbb aku tak pandai nak basuh ayam... kalau beli paha seketul2 yg dah bersih tu takde la banyak darah sgt kannn... boleh basuh gitu2 jer... kehkehkeh... itu pun smlm mak aku call spotchek aku basuh ayam mcm mana... hahaha... ni kakak2 aku la ni yg report kat mak... nasib baik sblm basuh ayam2 tu aku dah call Miss Permaisuri mintak tunjuk ajar... hehehe...

Then proses memasak dimulakan...

1 yg kecik untuk Akiff... 1 yg besar untuk abah... wakaka... nmpak botol madu Asale Sehat tu... madu pun tak luak lagi... baru jer beli bln lps... siap ade sarang lebah dalam madu tu... kerlas kow... die kate asli... kalau tak asli gak tak tahu ler... mahal nak mampos...

Dan akhirnya siap jugak ayam goreng madu tikam-tikam aku... Tapi kannnnnn.... tak boleh nak makan lagi...
Sebab......

Nampak???? Sodihhh... hahhaha...

Apa pun TQ kat Che Mat Gebu sbb bagi menu simple yg menarik smlm... menarik sbb aku tak pernah try menu mcm ni... walaupun hanya mkn ayam goreng madu tikam-tikam dengan nasi panas plus kicap... die punyer sedap tu... perghhhhhhhh.... silap hari bulan mlm ni pun menu yg sama gak aku bantai... hahahhaa...

Nyum nyum nyum...




Labels: ,