Akiff Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang

Beza pengalaman aku jaga Akiff seorang diri waktu Miss Permaisuri belajar kat UPSI dengan pengalaman skrg ni masa Miss Permaisuri mengajar kat Sarawak...

Akiff : 9 Bulan

Dulu, Akiff baru berusia 9 bulan... aku jaga Akiff sendirian sehingga usia Akiff 2 tahun 1 bulan... 
Sekarang, umur Akiff kurang 1 bulan nak masuk 3 tahun...

Dulu, Akiff tak pandai cakap lagi... tak pandai tanya mana Ummie... 
Sekarang Akiff dah pandai cakap... 2 3 hari pertama ummie kat Sarawak ada jugak dia tanya... tapi skrg tak tanya lagi dah...

Dulu, ummie kat Tanjung Malim... 1 jam jer dari KL... 
Sekarang, ummie kat Sibu, Sarawak... 2 jam jer dari KLIA...

Dulu, ummie balik rumah seminggu skali... 
Sekarang, ummie balik rumah sebulan skali...

Dulu, malam2 aku yg tidokan Akiff dan kena berjaga 2 3 kali tgh malam buat susu Akiff... 
Sekarang, Akiff yg tidokan aku tapi dan aku tak yah berjaga malam buat susu...

Dulu, sebelum tido aku nyanyikan Akiff... 
Sekarang, kalau aku nyanyikan Akiff sebelum tido mesti kena marah "DIAM!!!!"... hahaha...

Dulu, tak boleh nak ajak Akiff lepak2 mamak atau mkn kat kedai... 
Sekarang, dah boleh ajak g lepak mamak...

Dulu, bawak Akiff dalam keter die diam jer dalam car seat...
Sekarang, dah takmo lagi duduk dalam car seat... kjap depan.. kjap belakang...

Dulu, Akiff comel macam ummie dia...
Sekarang, Akiff ensem macam abah dia... hahaha...

Akiff : 2 Tahun 9 Bulan

Labels: