Pusat Sains Negara, tempat menarik di kunjungi

Pusat Sains Negara, Bukit Kiara... penah tak pegi situ??? Aku br skali pegi... itu pun minggu lepas... ekekeke... kalau Petrosains KLCC tu dah banyak kali la aku pegi sbb ank buah aku kalau dtg KL jer mesti nak g situ...

Menarik rupenyer Pusat Sains Negara ni... sesuai untuk smue peringkat umur... mcm umur Akiff pun mmg sesuai sangat bawak ke sana... mule2 aku ingtkan tmpt ni untuk bebudak skolah jer... korang yg cuti2 raya cina ni kalau tak tahu nak ke mana boleh la bawak ank2, adik2, sepupu2 ke sana... Haaa... lepas g Pusat Sains Negara boleh terus g Ikea... 10 minit jer dari Ikea...

Harga tiket masuk... mampu milik punya... kiranya lokasi percutian budget di Kuala Lumpur... hehehe...

Science Of Fear... tambah RM2 jer dpt masuk rumah hantu ni... yg ni ade smpai 30 April 2014 jer... baik pegi cpt... menarik pasal mendalah ni... mule2 kite kena masuk laluan rumah hantu... dah smpai hujung nnti diorang akan terangkan apa kaitan hantu, ketakutan dan sains... aku tak masuk pun hari tu sbb Akiff faham2 jer la kan... smue bende die takut... kang demam tak pasal2...

Kat bahagian luar Pusat Sains Negara ni ade Kolam Sentuh... boleh la nak main2.. pegang2... picit2 ikan dlm akuarium tu... takde sape nak marah... 

Sebelum masuk ade burung 2 ekor yg sangat jinak sambut kedatangan korang...

Laluan masuk mula2 pun dah menarik giler... lalu bawah terowong akuarium... kalau kat Aquaria KLCC ade terowong akuarium hidupan laut kannn... yg ni pulak untuk hidupan air tawar... mcm ikan patin, ikan talapia... smue saiz bapak2 punyer ikan... besarrr...

Kat bahagian pertama ada permainan2 yg melibatkan sains... menarik gak... suke sangat la Akiff wpun die tak tahu ape pun... janji dpt main... bukan Akiff jer suke... aku pun tumpang skali... ade gak yg aku jakun... hahaha...

Hah... yg ni best... main piano...

Kalau korang perasan kat situ ade stage... ade tulis Cience Show...  tapi time aku kat sane ari tu takde show pun... time cuti skolah jer kot...

Part paling best untuk budak2... Kidz World...

Ade playground kat sini yg dah dibahagikan ikut peringkat umur... bagus kannn... bab ni aku suke sbb takde la risau ank2 kite yg kecik kena tolak dgn bebudak besar...

Yg ni untuk kanak2 umur 6-14 tahun dan ketinggian tidak melebihi 1.3 meter... yg kecik2 lagi tak boleh main kat sini... tinggi giler kowt... aku sebok nak main kat sini ari tu... kemain...

Yg ni pun ade waktu2 tertentu pulak...

Nmpak??? Ade term n condition... 15 org jer skali main... pastu kena ade staff sane yg selia...

Untuk geng2 sebaya Akiff kat sini haa... untuk 4 tahun ke bawah... tp kena masuk diiringi penjaga...


Suka sangat la Akiff dpt main kat sini... hari tu plak bebudak tak ramai... lagi la heaven...

Sini jugak ada Kid's Discovery Place... skali tgk mcm tadika pun ye gak... sbb byk kerusi meja dlm ni... sini tmpt play n learn... ade tayang video katun jugak...

Nampak tak ummie dok ajar Akiff main susun2 mendalah tu ikut bentuk...

Nmpak? Mana ade orang... ni aku pegi hari ahad tu... sunyi jer... lps ni nak bawak Akiff dtg sini slalu laa... masuk pun murah...



Labels: , , ,