Makcik Laksa Lembah Zimbo, Kuala Kangsar mulut laser

Mencekik Laksa Zimbo kat Lembah Kuala Kangsar... kat pesisir Sungai Perak... ehhh... pesisir ke? Ke nak sebut tebing sungai... ape2 jer la...

Masa program Railway Tour hari tu... bas ade brenti kat kawasan ni... kitorang diberi masa untuk bersantai2 kjap... aku dengan member2 blogger yg tak brapa sempurna mental ni g la lepak kat warung makcik zombi ni.... ehhh... zimbo ni... kitorang order laksa dengan cendol...

Biasa la kan kalau dah bebudak hyper activ melepak... mana reti nak sopan... kecoh dan havoc kawasan tu... dah mcm kenduri kendara padahal kitorang bertujuh jer... riuh die mcm 20 orang kat situ... hahahhaa...

Tengah dok gurau2 tu la si Ujang ni tertumpahkan cendol... pastu masa nak gerak balik ke bas, makcik laksa tu sound kitorang... die kate kitorang makan mcm bebudak terencat akal... wwwoooooo... boleh tahan makcik ni... makcik tu bkn ckp dgn nada gurau tau... die mmg marah... die siap ckp, habis kain buruk die nak kena lap meja tu... 

Gambar dan citer ni ade la aku up kat fesbuk... pastu ade sorang kawan aku komen die ade bad rekod dgn makcik laksa zombi ni... makcik tu penah sound die sbb tak ajar ank dia... Grrr... biasa la kann kalau bebudak makan... mana tau dok diam... slamber jer makcik tu sound mcm tu kat kwn aku... kwn aku mengamuk smpai terbalikkan meja tu... hohoho... giler laaa...

Pesanan untuk makcik zimbo atau peniaga2 luar sana... nak meniaga tu kena la bersabar skit dgn pelangggan... pelanggan bayar tu bkn utk menu jer tp servis korang jugak... stakat nak lap meja pun nak berkira, baik takyah meniaga... dah tu kalau yg jenis meniaga bukak meja tepi jln jer mcm makcik zimbo ni, takyah la budget ko tu bukak restoran 5 start... tak boleh nak bising2.. tak boleh nak terkinja2... grrr.... agak geram sangat pun dengan pelanggan, jgn la laser sgt mulut tu nak gelar atau nak sound orang sesuka hati... bertabah jer laa... maki dlm hati sudahhhhh...

Ehhh... dah alang2 story pasal laksa ni... aku review la skit pasal kesedapan laksa ni... aku mmg peminat laksa... aku kan asal dr utara... laksa utara mmg feveret aku... bagi aku, laksa ni tak sedap... ok habis citer...


Labels: