Kanak-kanak boleh nampak hantu ke?

Hoi.. meremang satu badan semalam... siott.... Akiff la ni... buat abah takuttt jer... sebelum aku citer hal semalam... aku story dulu kes kes sblm ni yg berlaku kat Akiff...


Kes 1
Akiff pernah tiba2 nangis masa tengok cermin dalam bilik aku... dia mcm terkejut... mcm nmpak sesuatu... masa tu aku tanya Akiff apa yg dia nampak tapi Akiff tak pandai lagi nak cerita... dia juz tunjuk pintu cermin tu jer... kes ni rasanya dah beberapa bulan lepas.. tak ingt dah...

Kes 2
Akiff dah beberapa kali tunjuk kat dalam bilik iron kat rumah aku sambil sebut "ade hantu..." tapi takde pulak mimik muke Akiff mcm takut atau nangis... dia berdiri kat ruang tamu mengadap bilik tu lps tu tunjukkan dgn jari... biasenyer waktu malam...

Kes 3
Beberapa hari lepas lebih kurang pukul 6 petang... aku balik dari kejer tgk Akiff tgh tido dpn TV kat ruang tamu... aku pulak baring kat sofa sebelah Akiff... aku kacau2 Akiff sikit nak gerakkan dia bangun tido.. tak nak bg die tido smpai lewat petang... masa dia bangun tido tu dia mcm lali lagi... senyum jer bile nmpak aku... lps tu tibe2 Akiff pandang ke arah dapur sambil buat tangan mcm panggil seseorang... "meh.. meh..." Akiff cakap mcm tu... Aku tanya Akiff dia panggil sape... slamber jer Akiff jawab... "hantuuu..." Warghhhhh.... siot jer....

Kes 4
Semalam kes terbaru... kitorang baru jer balik dari jenjalan... masa tu lbh kurang pkul 10 malam... aku smpai kat bawah rumah terus ke parking keter... masa smpai kat parking keter Akiff tunjuk dgn tangan die kat satu tmpt bawah pokok dpn parking keter aku tu... kat situ semak skit sbb management situ lunggokkan dahan2 pokok yg diorang tebang hari tu kat bawah pokok tu... masa Akiff tunjuk kat situ die sebut "hantuuu..."... banyak kali plak die sebut smbil dok tunjuk kat situ.... hohoho... Aku tarik tangan Akiff tak bagi tunjuk kat situ... pastu aku dukong die naik atas rumah... time tu Akiff dok kalut nak tgk kat pokok tu jugak... aku tak bagi die tgk... huhuhu...

Hadoi laaaa.... buat aku cuak jer...

Tadi aku google la pasal mendalah ni... rupenyer mmg byk parents yg ade cerite lebih kurang sama mcm aku... korang boleh try google sendiri kalau nak tahu...

Baca cerita penuh di Blog SUPERMOM With SUPERKIDS
Korang baca komen2 kat bawah entry tu... ramai yg cerita masalah yg sama...

Aku tak nafikan kewujudan makhluk halus ni sbb diorang pun makhluk ciptaan Allah... cuma aku harap bende ni tak berlarutan kat Akiff dah kalau boleh aku hanya harap bende2 yg Akiff nmpak tu hanya imaginasi die jer...

Tapi pelik laa... aku jarang jarang sangat dedahkan Akiff dengan cerita2 seram atau hantu... sbb aku sendiri pun jarang tgk citer2 hantu ni... mcm mana pulak Akiff boleh nmpak bende tu dan describe bende tu sebagai "hantu"... Hmmm... terfikir kjap...

Korang yg ada pengalaman mcm aku ni boleh la try kaedah atau cara yg aku nak kongsikan ni... kite try buat sendiri...

(Sumber) 

Semoga apa yg aku kongsikan ni dpt manfaat kepada smua orang...

Korang yg ade pengalaman boleh share dgn aku kat ruangan komen ni jugak...



Labels: ,