Tutorial Komen Entry Melalui ID Facebook

Alhamdulillah... aku tgk blog aku ni makin hari makin ramai reader... aku percaya yg reader aku ramai dari facebook aku sendiri... tapi yg tak bestnya bila korang baca blog aku tapi korang tak mengomen pun kat entry aku ni... mungkin korang tak tahu kot yg korang tak perlu ada blog pun kalau nak komen kat entry2 aku... ckup dgn ada id Facebook korang...

Meh aku nak tunjuk tutorial mcm mana nak mengomen kalau korang juz ada facebook jer... takda blog...

1st skali korang tgk gmbr kat bawah ni... aku dah print screen dah... kat bahagian bawah setiap entry aku akan ade ruangan untuk komen kan... mcm kat bawah ni...
Langkah 1 : korang klik kat Commen as :
Langkah 2 : Pilih Name/URL

Bile dah buat langkah 1 & 2 mcm kat atas ni... akan kluar sepertimana gambar kat atas ni... aku dah kotakkan seperti Langkah 3 di atas...
Nmpak kan ada bahagian Nama: dan jugak URL: seperti arrow kat atas tu...

Isikan bahagian tu... simple jer...

 Untuk bahagian URL: tu... korang juz copy link fb korang mcm aku tunjuk dlm bulatan kat atas...

 Lepas tu proceed dgn Langkah 5 & 6 di atas.... Nama: tu sesuka hati la nak letak nama apa pun... nama samaran pun takda hal... URL: tu pulak korang paste link yg korang dah copy kat Langkah 4 kat atas tu...

lepas tu klik Continue

Dah isi tu part tu... boleh la komen ape yg korang nak komen dalam entry aku tu... kalau yg perlukan jawapan nnti aku akan reply kat komen tu...

Dah komen tu sila la tekan Publish


Nnti aku akan approve komen korang dan akan keluar la mcm kat atas ni...

Jangan segan2 nak mengomen lagi ehhh lps ni...


Labels: