Penginapan Murah Berbaloi di Kuala Lumpur - Homestay Regalia Studio

Wooo... tak sangka pulak kat tengah2 bandaraya KL ni ade homestay yg super ohsemmm... dok fikir selama ni kalau nak penginapan yg selesa atau ada kemudahan 5 star kena la cari hotel2 yg bersepah kat KL ni... kalau nak budget g cari hotel budget tp tak boleh la nak komplen itu ini... dah nama pun budget kannn... harus lah servis pun kena budget gak...

Homestay Regalia Studio ni terletak dekat sangat dgn PWTC... kiranya dalam jarak walking distance nak ke PWTC atau Hentian Bas Putra... 5 minit jer jalan kaki... Homestay Regalia Studio ni pun semestinya la dekat dgn stesen LRT PWTC... mudah la nak gerak ke mana2... kat KL ni kalau nak kemana2 pengangkutan yg paling efesyen adalah LRT... kalau nak gerak kluar KL skit kena la naik komuter... itu pun takda masalah sbb stesen komuter terdekat dgn homestay ni hanya jarak 5 minit jalan kaki jer... huhuhuhu...

Homestay Regalia Studio ni sebenarnya dekat jer dengan opis aku kat JKR HQ tu...  kat Jalan Sultan Salahuddin, blakang bank negara tu... kalau ikut laluan belakang naik keter tak smpai 5 minit pun... sebelum2 ni kengkawan aku dari JKR state yg dtg HQ untuk kursus atau meeting biasanya diorang stay kat hotel depan Maju Junction tu... aku la slalu rekemen diorang kat situ sbb mkn, transport, shoping smue senang... lagi pun nak ke HQ JKR pun tak jauh dah... now bile dah tahu pasal Homestay Regalia Studio ni boleh la aku rekemen kat diorang stay sini pulak... paling penting skali kemudahan yg ada kat homestay ni sangat sangat sangat berbaloi... boleh aku menumpang lepak skali lps ni... time lunch nak balik lepak homestay dgn diorang pun sempat lagi... ekekkee...


Ni keadaan ruang dalam studio ni... perghhhh... perkara utama kalau g menginap mana2 pun bkn kata nak selesa no 1 tapi bagi aku adalah kebersihan yg paaaaaaling utama... kalau bilik cantik superb pun tapi kebersihan takde bintang mmg aku tolak tepi...


Ape yg ade dalam bilik ni adalah seketul katil queen, katil single, baby cot, sofa, tv, peti sejuk, private bathroom dan kemudahan iron... haaaa... nmpak tak siap ade iron... dah kate dtg KL nak g kursus or meeting kan... iron perlu sangat tu... dok hotel budget kdg2 tu kalau ade iron pun jenis yg murah yg silap skit boleh berlubang baju... huhuuh...

Dan paling ohsemmmmm homestay ni siap ade mesin basuh... haaa.. mana nak cari wehhh...


Ni pulak ruangan dapur... bersih jer... siap ade kelengkapan lagi... ade oven utk panaskan lauk... nak masak air ker... boleh bancuh air lepak kat pool nnti... hehehe... ehhhhh... tersebut plak pasal pool... wakaka... part paling best aku nak story pasal Homestay Regalia Studio ni adalah pool dia laaa.... ngeh ngeh ngeh... 

Jom kite tgk...

Grrrrrr.... pitam tgk view pool kat sini... warghhhhhhhh....

Serius aku pernah berangan nak dok lepak kat pool smbil tgk pemandangan hutan batu kat tgh KL ni... tak sangka pulak kat sini boleh dpt view mcm tu... hohohoho...

Minat aku pulak mmg menjurus ke arah photography ni.... tmpt ni bg aku mmg thorbaik la kalau nak bershooooooting bagai...

Ni view pool waktu malam... huhuhuuhu...

Haaa... kalau nak tahu... kat sini ade 2 jenis pool... satu kat tgkat 5 dan 1 lagi kat tgkat 37... yg tgkat 37 ni la ade infinity pool yg view KLCC dgn KL Tower tu... dan kemudahan WIFI FREE pun ade kat tgkat 37 ni... smbil berenang2 smbil bergambar boleh update instagram terus... kehkehkeh...

Selain kemudahan pool ni... ade kemudahan lain yg korang boleh rasai masa stay kat sini antaranya gym, squash, steam bath, loundry service dan convenience store... sekuriti kat sini pun takyah nak risau sangat sbb mmg 24hrs siap ade CCTV lagi...

Hmmmm... okeh dah boleh masukkan Homestay Regalia Studio ni dalam list wajib aku pergi ni... walaupun umah aku pun kat KL ni jugak tp aku teringin sangat nak stay kat homestay studio ni sbb kemudahan yg ade kat situ... bile dah rase sendiri pengalaman stay sini lagi la senang aku nak rekemen kengkawan atau sedara mara yg nak dtg KL nnti... dan faktor utama jugak utk aku g merasa stay kat sini sbb aku nak berphotoshooooooooot.... warghhhhh... tak sabar.... nnti boleh berphotoshoot dlm kolam dgn Akiff sambil berlatar belakangkan KLCC... perghhhhh....

Ehhh... kemain citer tp lupe nak habaq pasal rate Homestay Regalia Studio ni... jangan tak caya weh... rate die hanya RM150.00 sehari kalau weekdays dan kalau weekend pulak RM180.00... serius berbaloi... sajer2 nak g lepak sini share dgn kengkawan pun aku rase berbaloi sangat...

yang berminat boleh like fb Homestay Regalia Studio (klik sini) dan boleh tanya direct kat situ atau melalui email pun boleh... juz emailkan ke roomshortstay@gmail.com...

:: Kredit gambar dan jugak info dari facebook page Homestay Regalia Studio dan blog Eyriqazz.com

Labels: , ,