Tutorial : Tukar Mobile View kepada Desktop View

Kesinambungan dari entry aku sebelum ni... kalau yg belum baca mohon klik sini... kat situ aku dah jelaskan kenape aku buat tutorial ni... dan kenapa aku suka Desktop View berbanding Mobile View...

Ni 1st time aku buat tutorial... simple jer pun... hehehe... harap2 dpt membantu...

Mula2 skali korang kena pergi kat setting ni... tgk mcm gambar kat atas ni... pastu klik Templet... aku dah tunjuk dgn jari kat atas tu...

Dah klik templet tu... akan kluar paparan mcm kat atas ni... korang nmpak tak ade bende yg mcm aku bulatkan kat atas tu... ade tulis Mobile...

Klik kat tmpt yg aku tandakan dengan jari macam kat atas ni...

pastu akan kluar papan mcm atas ni plak...
Juz make sure korang klik kat "No. Show desktop template on mobile devices"
Tu aku dah tunjuk dengan jari kat atas ni...

Lepas tu klik SAVE...

Siapppp....!!!!

Senang jer kann... so, kalau korang yg nak set Desktop view tu boleh la ikut tutorial yg aku buat ni... simple jer... harap membantu...

Labels: