Tradisi perkahwinan Johor

Hari ni wedding cousin aku kat Segamat... banyak pengalaman menarik yg aku dpt kat sini...

Siang hari 1st time aku tgk adat orang johor masa nak bersanding... punyer la banyak tol nak kena lepas sebelum naik pelamin... sebelum ni aku juz tahu jer tp tak pernah plak tgk...

Masa pengantin nak jalan ke pelamin ade jer orang yg hadang perjalanan... ada yg letak palang kayu... ada yg halang dgn pegang tgn... ada yg berdiri buat tembok... kena byr tol dulu br dpt jln... hohoho... menarik gak... aku kira td ni ada kot dalam 5 atau 6 tol... kahkahkah... best giler wehhh... siap chek dulu sampul duit tu... tak ckup mintak lagi... muahahaha... kejam sehhh...

Mlm ni plak ada live band utk joget lambak... tradisi orang dulu2 kat blah selatan ni... happening giler kot... aku tak menari pun sbb malu... padahal smue adik bradik jer...

Published with Blogger-droid v2.0.10