Tema Hari Kemerdekaan 2013

31 ogos dah makin hampir ni... korang dah tahu ker tema hari kebangsaan bagi tahun ni... meh aku nak war war kann... sebab aku pun baru tahu hari ni... wakaka...

MALAYSIAKU BERDAULAT : 
TANAH TUMPAHNYA DARAHKU

Haa... ni lah tema hari kebangsaan atau hari kemerdekaan untuk tahun ni...

Korang tahu ke tahun ni kite sambut merdeka buat kali ke berapa? Kalau tak tahu jugak mmg tak tahu aku nak cakap ape... tahun ni kite dah merdeka selama 56 tahun... 56 Tahun okehhh... bermula 31 Ogos 1957 sampaaaaaaai ke hari ni... negara kita aman dan damai...

Alhamdulillah.. aku bersyukur sangat tinggal di Malaysia ni... mungkin ada yg kata "aman apanya kalau tembak menembak sana sini... jenayah sana sini..."... yer betul... dari segi tu memang aku sendiri pun tak senang hati tapi keamanan yg aku maksudkan adalah kebebasan kita untuk keluar mencari rezeki... kebebasan untuk bersama2 keluarga... kebebasan untuk beramal jariah... kebebasan untuk beramal ibadat... kebebasan inilah yang sekarang dah diragut di Mesir... aku sangat takut kalau perkara tu berlaku kat negara kita...sebab tu aku katakan Malaysia adalah sebuah negara yang aman...

Kita tak perlu takut2 untuk keluar pergi kerja.... kita tak perlu takut2 untuk keluar pergi ke masjid... kita tak perlu takut2 untuk membawa keluarga bersiar2... Alhamdulillah... semoga apa yg kita nikmati sekarang ni akan terus dinikmati anak cucu kita nanti dannnn semoga negara kita akan terus aman dannn lebih amann dari sekarang... aminn...

Ok2... malas nak feeling2 patriotik sangat... meh sini aku share logo merdeka untuk tahun ni...

Dah dah... jangan nak kata logo ni tak santeekk... suruh korang design korang malas... ni adalah logo yang dipilih pada pertandingan mencipta logo kemerdekaan yang telah dilaksanakan hari tu... sebanyak 480 penyertaan diterima dari seluruh rakyat Malaysia dengan aneka design dan akhirnya logo ciptaan Noor Hishammudin Bin Omar telah dipilih sebagai logo rasmi bagi sambutan kemerdekaan kali ke 56 tahun ni... tahniah abang Sham... ehhh...


SELAMAT HARI KEMERDEKAAN KE-56