Review : Redesign Blog Baru

Kalau yang dah biase masuk blog aku ni mesti perasan blog aku dah berwajah baru... elok2 plak time nak raya tuu... kiranya boleh anggap rumah baru sempena raya la nih... hehehe...

Ni design lama sebelum ni...

Ni design baru yg skrg ni...

Nampak tak? begitu drastik perbezaan design lama dengan design baru...

Bukan stakat design jer yg lain... nama blog pun aku dah tukar skali... kalau sebelum ni nama blog aku CORETAN DIARI SEORANG ABAH...

Now aku dah tukar kpd nama yg lebih simple... 
BLOG ABAH CARENO

Mula2 aku fikir nak letak Blog Careno jer tp memandangkan ramai jugak blogger yg pggil aku dengan gelaran abah, so aku kekalkan abah tuuu... aku tak kisah pun kalau korang nak panggil aku abah careno... walaupun bunyi mcm tua tp aku tak kisah... sebabnya mungkin yg blum jumpa aku pggil aku abah careno dlm dunia maya ni tp bile jumpa mesti terkejut sbb abah yg dipanggil tu nmpak muda lagi... muahahaha... angkat bakul sendiri nmpak...

Ok2... sebenarnya aku nak perkenalkan orang yg bertanggungjawab design blog aku ni ... dia adalah Sheda Ucu...
Aku agak puas hati dengan design yg die buat ni... sebab memenuhi kriteria apa yg aku nak... kami berhubung melalui inbox fb jer... aku bagi butir2 apa yg aku nak... then bg die design...

Maklumat yg aku bagi mcm kat bawah ni...

*letak gambar aku, miss permaisuri dengan Akiff kat header...
*tajuk blog adalah BLOG ABAH CARENO... dan ade slogan utk blog aku iaitu "Apabila Jari Berbicara, Internet Jadi Perantara"
*Blog mesti ada ciri2 colur merah dan taknak meriah sangat... juz simple...
*Ruangan entry nak background putih sbb nak ringankan blog... senang loading...
* Aku mintak die tambah button Like Page FB

Dengan info yg aku bagi tu... hasilnya adalah seperti yang korang dpt tgk skrg ni...

Kalau korang berminat nak redesign blog korang... boleh hubungi Sheda Ucu ni... cakap kat dia korang baca melalui review yg aku buat... mana la tau kot2 dpt special price... hehehe...

Nak tgk sample2 blog yg die dah design boleh klik sini...

Aku kenal Sheda Ucu ni pun atas rekemen Bro Framestone...

Oh yaa... korang nak tahu ke brape kos yg Sheda Ucu ambk utk design blog aku ni... hehehe... mmg murah... aku malas nak bagi tau harga sebenar tp serius murah... tak sampai RM50 pun...

So, yang berminat nak renovate blog tu boleh tanya Sheda Ucu sendirik k...

Labels: