Ipad lebih dapat tempat dr DSLR

Hari raya ke 4 hari tu aku jd official photog utk wedding cousin aku kat Segamat... aku mmg jarang ambk job utk shoot wedding... kalau ambk pun hanya utk cousin2 atau kengkawan yg budget ciput tp nak jugak photog utk majlis diorang... klau bleh aku suruh diorang try cr dulu photog lain tp klau takde br aku ambk sbb aku shoot juz suka2 bg memenuhi hobi dan minat aku dlm photography. Aku blum habis belajar lg sbb tu aku tak brani nak ambk job wedding sgt...


Tp bab yg aku nak luah sini sbnrnya pasal orang yg tak reti nak fikir orang lain... tak fikir ker die mengganggu kejer orang... tgk gambar yg aku tunjuk kat atas ni... time wedding ari tu ade la sorang makcik ni yg beriye ambk gmbr gune ipad die tuuu... bkn ambk gmbr jer... siap ambk video bagai... dan paling best die setiap masa dok dpn pengantin sbb nak dpt best position... yg aku ni terkinja2 nak ambk gmbr sbb dihalang oleh die... ringan jer mulut aku nak tegur die tolong ketepi tp tak terkeluar plak dr mulut aku ni...

Memanjang die btul2 kat dpn pengantin... aku tak dpt nak ambk dr angle yg best... arghhhh...
Aku nak nasihatkan korang smue jgn buat perangai mcm ni okeh... tak salah nak ambk gmbr tp klau dah ko tercegat jer dpn pengantin smpai orang lain nak ambk gmbr pun tak bleh apehallll kannn... lps ko ambk sekeping due gmbar trus la ketepi... jgn ingt ko pakai ipad ko bleh suke2 lepak dpn pengantin... choiiii... geram nih... serius aku marah time tu tp aku sebaik mungkin cuba bertindak seprofesional mungkin...tak dpt angle dpn aku try tepi... ada skali tu aku siap ambk kerusi letak tepi dan berdiri atas kerusi... tp sbb ms tu pengantin tgh berarak... takde la aku nak usung kerusi tu sepanjang berarak kannn...

Published with Blogger-droid v2.0.10

Labels: