Peringatan Play Safe kat lobby hotel

Semalam aku stay kat Hotel Malaysia kat Penang... hotel ni diklafikasikan sebagai hotel 3 bintang klau ikutkan sijil yg die pamer kat lobby hotel. Tp bagi aku hotel ni lgsung takde bintang... huh...

Masa kat lobby hotel aku nmpak tanda amaran mcm kat atas ni... pendapat aku la kannn, amaran mcm ni buat pelancong rasa mcm tak selamat jer bile nak kluar jenjalan...

Aku bagi contoh yg sgt berbeza masa aku g Bali ari tu... tour guide yg bawak kitorang ada bg tau yg Bali is a safe... almost zero crime menurut tour guide tu... jd kitorang yg nak jenjalan kat sana rasa selamat jer... tp tak bermaksud kitorang tak perlu hati2... tp klau dah awal2 ada amaran mcm kat hotel tu... nak kluar pun sentiasa rasa tak selamat... ni pendapat aku jer laa... korang rase perlu ke nak buat tanda amaran mcm tu..

Published with Blogger-droid v2.0.10