Bag Deuter Original Murah

Akhirnya dapat jugak bag deuter ... dah lama aku teringin tp sebab mahaaaal nak mampos... terpaksa menabung dari kecik... dan semalam akhirnya aku dah ada 1... hehehe...

Aku kan selalu sangat out station dan memang perlu bag mcm ni pun...

Aku beli bag ni kat www.deuterforsale.blogspot.com
Aku tau pun dari entry ni... Eida Gedik share pasal hubby die ade beli seketul...

Rambang mata aku bukak blog mamat ni... punyer la banyak bag... die ade jual Deuter ori dengan tak ori skali... ade diasingkan dalam blog tu... harga sangat berpatutan compare retail price out there...

Sebelum beli aku call hubby Ieda tanyer pendapat die dan mintak review skit... sebab dalam hati aku memang nak bli yg tak ori... katanya, clip bag deuter tak ori skit keras dan mudah patah... kawan dia beli skali pakai naik gunung dah patah clip tu sebab tekan kuat sangat... pastu katanya lagi, span alas galas bahu tu agak keras... sakit bahu masa die panjat gunung ari tu... hmmm... tapi dari segi kualiti kain bag tu die puas hati... mcm ori katanya...


Hmmmm... berfikir panjang gak aku nak membeli... last2 aku pilih Deuter Spectro AC 32 SL sebijik mcm kat atas ni... colur pun same... yang ori punyer... Retail price RM559 tapi die jual RM410... masih agak mahal walaupun murah dari retail price... budget aku 200 - 300 jer... huhuhu...

Sebelum aku decide nak deal dgn mamat ni, aku survey dulu kat kdai bag kat Pertama Complex... model yg same gak... best price yg untie tu bagi kat aku adalah RM400... waaa... murah skit... untie tu cakap bag tu model tahun lepas... die bagi diskaun 30% kat aku... tinggal yg display jer... hohoho... tergedik2 aku nak beli  walaupun lari budget... tp disebabkan untie tu layan aku mcm aku ni takde duit... layan tak layan jer... aku tanyer itu ini tp die jawab mcm malas nak layan... sambil2 buat hal die jer... hangin gak aku... orang dah la excited nal beli tp die plak mcm taik... biase la kan kalau customer nak beli brg ratus2 ni... aku tanyer soalan itu ini... risau gak kena yg tak ori...

Paling buat aku bengang time aku dah decide nak beli... aku sajer jer tanyer soalan final... "brape harge last untie boleh bagi untuk bag ni?"... niat tanyer tu utk mintak kurang kali terakhir... kalau tak dapat kurang lagi pun tak kisah dah time tu... tapi tau die jawab ape... "takde2 harge last... itu jer hargenyer kalau nak"... uihhh... kerek giler... kalau ko jawab 1 perkataan jer... "400 hengget"... memang kompom aku ambik tp sebab jawapan ko takde adab... aku blah jer... biar aku byr extra skit pun takpe laa....

Akhirnya aku deal online dengan bro Faizal utk nak beli bag Deuter Spectro AC 32 SL yg kat dalam blog die tu... aku try nego dengan die dah akhirnya..... aku dapat RM370... hah???!!! nampak? Ada hikmah rupenyer... trus setuju...

Aku taknak die pos... aku COD jer... mintak die hantar kat opis aku... boleh aku tengok dan chek betul2 dulu sebelum bayar... 

Utk kenalpasti Deuter ori ke tak, aku  tanya pakcik google... akhirnya aku dapat sumber dari sini dan sini... dah puas chek baru aku bayar...

Dari perbualan aku dengan bro tu semalam... aku tanyer die kualiti ori dgn tak ori jauh beza tak... die cakap kualiti kain sangat hampir sama... sebab dua2 buatan Vietnam... cuma yg tak ori masalah kat zip yg cepat rosak dan clip yg keras dan mudah patah dan jugak span yg keras skit... yg lain smue ok... design pun same... tapi pesan die, kalau nak beli yg tak ori pastikan yg tak ori tu buatan vietnam... kalau buatan china atau thailand... yg tu sangat beza kualiti dia... nak tahu buatan mana kena tengok tag dalam bag tu...

Yang berminat nak beli bag Deuter... boleh call Faizal 012-3949435 (mainline) atau whatsup (0125009435)... harga boleh try nego dengan die... aku baru tahu bro ni orang perlis... kalau tak aku dah cakap utara dengan dia... mungkin dpt kurang lagi kot... hahahha... tibe2...

Labels: ,