Umur 10 tahun dah bekerja (Di Malaysia)

Nampak tak bebudak tuu... diorang ni adalah kanak2 terbiar yang meraih simpati orang ramai untuk mendapatkan upah mengangkat barang kat pasar Tawau.

Sesiapa pun yg tgk pasti akan rasa sangat simpati... pengalaman aku dulu pernah bagi duit kat diorang sbg sedekah tp tak bagi diorang angkat barang... tapi akhirnya aku yg bermasalah bila dia bg tau geng2 die yg lain... hbis ramai yg mengekor aku utk mintak duit .. smpai aku nak membeli pun tak senang... masa tu ada budak pompuan kecik yg comel... lg la kesiannn...

Tp kali ni budak laki jer semue... diorang merayu2 nak angkat barang aku walaupun aku ckp berat... die siap panggil kawan die tolong angkatkan skali... nasib baik dr kedai aku beli tu ke kereta tak jauh... dalam 15 meter jer...

Apa lah nasib masa depan diorang kann...

(Entry fresh from Tawau sementara tunggu flight pkul 3.30 jap)