Universal Studio Singapore (Part 2)

Dah baca Part 1 blum? kalau belum sila baca dulu... entry ni utk mereka yg dah baca Part 1 sahaja...

Jom sambung citer...


USS ni perjalanan dia dalam bulatan... kite jln2 nnti at last akan smpai tempat kita mula2 td... so, nak mudah kita start laluan blah kiri dulu iaitu kat Madagascar...


Ni game pertama yg kami masuk... Akiff plak ok jer... 

Baru nak masuk gate dah kena tahan sbb katanya kena ukur tinggi Akiff dulu sebab ada minimum hight utk masuk situ... huhuhu...

Tengok gambar atas tu... Akiff cuak nak kena ukur tinggi... wakaka... nasib baik lepas... cukup2 paras jer... hahaha...

Beratur nak main mendalah tu ada la dlm 30 minit kot... pastu naik boat masuk dlm gua... Akiff nangis gak mula2... tp last2 ok jer... hehehe... alahai Akiff ni... semue bende pun die takut...

Aku tak tahu nak citer ape sbnrnya sbb tak byk bende pun yg kami masuk walaupun dlm tu ade banyaaaaaaak sangat bende yg boleh kite enjoy... faham2 jer la kalau bawak budak2 kannn... hanya mampu melintasssss dan tengok jer... yg sesuai jer boleh...

Ade gak kami sempat tgk donkey show yg agak kelakar... tp nasihat aku kat korunk semue... kalau nak kena beratur panjang tgk show ni baik tak yah... rugi mase jer... baik teruskan dgn benda lain... show ni kelakar tp biase jer... best tgk karoot komedia x lagi kowt... wakaka...

Next mendalah yg kami masuk adalah Light, Camera, Action... yg ni die tunjukkan mcm mana pembikinan film aksi dibuat... aku suke yg ni... dpt rase ribut, hujan, bot terbakar dan lain2... tp masalahnya kjap sgt plak show ni... tau2 dah habis... cisss...
Nmpak tak set yg diorang buat tu... kat sini la die tunjuk cara diorang bikin film...

Ade byk bende aku teringin nak masuk tp tak boleh sbb tak boleh bawak Akiff... nak tinggalkan kat ummie die mcm kesian lak nak tunggu sbb nak main semue tu kena beratur... nak menunggu tu 1 hal gak... yg mana orang ramai beratur panjang mmg skip jer...

Kitorang dlm tu dari pkul 11 pagi smpai 7 petang... kalau nak main semue bende dlm tu mmg kompom 1 hari tak sempat habis punyer... so, pndai2 la pilih bende ape nak main...

Hmmm... ape lagi ek aku nak citer... rasanya tu jer yg aku masuk... wakaka... sikit giler... padahal byk bende dlm tu... Tunggu Akiff besar nnti aku nak pegi lagi skali laa... pegi kali ni tak puas pulak...

Tapi nasib baik dalam USS dpt bergambaaaaaar sakan... so, next entry aku tunjukkan gambar jer k...