Air Dr.Sukida Halal Ke?


Seperti yang aku ceritakakan sebelum2 ni... aku memang ada buat bisnez sampingan dengan Dr.Sukida... yang baru masuk chanel aku ni mungkin tak tahu lagi kan... so, boleh refer cerite2 pasal Dr.Sukida dalam blog aku ni... boleh search Dr.Sukida kat ruangan search dalam blog ni...

Nah... aku siap tunjuk gambar lagi kalau tak tahu macam mana nak search.... dalam ruang kosong tu taip Dr.Sukida...

Okeh... berbalik kepada motif utama aku buat entry ni... semalam aku dapat komen dari Anonymous... waaa.. sedapkan nama dia... muahaha... die komen kat entry Air Sihat Bermineral Dr.Sukida...


Terima kasih sebab bertanya... 

Sememangnya ada pihak yang mempertikaikan keHALALan produk Dr.Sukida ni sebabnya ia bukan produk tempatan dan dikeluarkan oleh syarikat bukan bumiputera tapi itu tak bermaksud produk itu tak halal... sebab sekarang ni orang bukan Islam pun dah jelas tentang kepentingan HALAL kepada masyarakat  Islam kat Malaysia ni... sebab rakyat Malaysia semakin menitikberatkan perkara2 ini... sebab tu Dr.Sukida pun memastikan produk yg dikeluarkan ada sijil Halal untuk meningkatkan keyakinan orang terhadap produk diorang...

Ada sesetengah orang yang terus percaya bahawa produk Dr.Sukida ni tak halal apabila ada orang yg bagi tau dan ada yang selidik sendiri... dan kepada yang bertanya tu aku ucapkan berbanyak terima kasih kerana tak terus mempercayai propaganza yang diwar2kan tu...

Sini aku kemukakan bukti bahawa Dr.Sukida adalah HALAL dan tak perlu diragui...

Nampak tak tarikh tamat Halal tu...  30.06.2014... maksudnya bukan lepas tarikh tu dah tak halal cuma Dr.Sukida kena renew balik sijil halal tu... kena lalui proses dari Jakim mcm biase... Jakim akan chek lagi bagi memastikan semuanya tidak melanggar syarak...

Kalau nak chek sendiri boleh layari www.halal.gov.my dan klik pada Directory Halal dan search produk Dr.Sukida... nnti akan kluar mcm yg aku printscreen kat atas tu... atau nak senang klik sini...

Kesimpulannya adalah penapis Air Dr.Sukida adalah 
HALAL

Berminat nak dapatkan penapis air seperti di bawah boleh hubungi aku 013-4307848 (azlan)... bagi tau korang ni pembaca atau followers blog Marqis Careno dan ada special price utk uolls... nak what's up pun boleh... yang nak ngorat abah tolong lupekan okeh... nama pun abah kan... nak ngorat apa lagi... wakaka...



Labels: