Tutup kedai sehari kerana gua!

Ini kes beberapa hari lepas masa gua kat kg Miss Permaisuri kat penang... tringin sgt nak hapdet entry fresh tapi bizi plus network digi macam gampang... so, hari ni baru boleh story... layankan jer la ekkk...

Alkisah mak mertua gua nak beli mixer... gua bawak la die ke Bukit Jambul (BJ)... Akiff dengan Miss Permaisuri pun folo skali... itu wajibb... hehehe...

Sampai BJ try survey dulu harga barang yang di cari tu kat Courts Mammoth...

Snap gambar dulu utk compare harga dgn kedai letrik lain kat depan BJ... Harga kat Courts Mammoth RM559... harga kat kedai letrik depan BJ plak RM750.00!!!! Brand dan model yang sama...

Gua siap tunjuk gambar atas ni kat promoter kdai letrik tu... dia kata mustahil boleh murah mcm tu... die dah chek dgn manager die mmg diorang tak leh nak bg diskaun mcm tu.. paling murah dia bleh bagi RM700... Still mahal compare dgn Courts kann...

So, kitorang back to Courts dan tanyer itu ini psal bendalah ni... mane la tau kot ade harga tersembunyi... dan mmg jelas harga cash RM559... so, gua mintak tapow bende ni 1...

Turn bayar gua jauhkan diri dari kaunter sbb tu tugasan mak mertua gua... wakaka...

Tiba2 masa scan harga kluar RM699... pastu casher tu chek dgn management kat dlm mmg harga RM699... so, org tu ckp kalau nak mmg harga RM699 shj... kalau nak ambik dgn harga tu... itu jer...

So, mak mertua gua trus datang kat gua yg tgh layan akiff buat pemantauan seluruh Courts tuu... gua dgr trus rasa naik hangin jer... gua trus g kat kaunter then mintak die xplain knape harge scan lain dari display... die pun explain laa... bla bla bla... lps tu datang sorang pompuan cuba nak handle gua...

"harga yg display tu mmg betul tp itu harga promosi... now promosi dah habis... kat tag harga tu ade tulis tempoh promosi smpai 31 Januari jer dan hari ni dah 1 Februari... kami belum tukar tag harga tu tp system dah tukar harga sebenar... mmg tak boleh nak buat ape dah... kalau encik nak kami hanya boleh bg dgn harga RM699, kalau tak kami mintak maaf laa..." katanya

"awak panggil manager awak... saya nak jumpe..."

"Manager takde skrg ni..." jawab pompuan tu konfiden jer...

"Mane boleh takde manager... setiap masa mesti ada sorang manager on duty atau kalau die break ke hape ker korunk boleh panggil die datang jumpe saye... saye nak jumpe die skrg..." ayat gua mcm nak hangin tp masih penuh tatasusila lagi... ekekeke..

"Ermmm... saya manager sbnrnya.. kami mintak maaf pasal ni dan kami akan tukar tag harga dgn segera"

Tiba2 plak minah ni ngaku die manager... ni satu kes nak menipu lak kan... tp gua malas nak ckp psal tu... gua ade misi yg perlu gua settlekan... trus gua serang die lagi...

" U as manager patut tahu saya ada hak utk dapatkan harga yg u display tu... u tahu tak psal ni... hak pengguna ada kat saya..." terang gua

"Tahu tapi kami mintak maaf pasal ni" Manager tu mntak maaf lagi...

"U tau kan klau saya buat report tribunal senang2 jer saya boleh menang kan... gambar display pun saya dah ambik tadi sbb nak compare dgn kedai lain... so, u buat la mcm mana pun tp saya tetap nak harga yg display tu..."

Dipendekkan cerita akhirnya gua dapat jugak harga RM559 tu... dan time tu jugak manager tu hangin dgn staff die... siap suruh staff tukarkan tag harga smua dengan segera... time tu dah mcm tinggi suara dah dgn staff dia... ekekeke.... i loike...

Then sebelum blah gua ucap terima kasih dan ckp.. "next time alert skit psal harga kat barang sbb itu harga pengguna... kalau dah habis promosi cepat2 tukar tag sblm tukar harga dlm system..."

Then manager tu jawab... "Barang kat kedai kami banyak, kami ambik masa skit nak tukar smua tag... tak kan kami kena tutup kedai semata2 nak tukar tag tu.."

e ehhh... jawab mcm tu lak die.. mcm tak puas ati dgn gua jer kan tp gua mls nak kecoh2 lagi... gua jawab jer dgn tenang...

"Tak perlu nak tutup kedai utk tukar tag... buat awal pagi tadi atau lps waktu kerja semalam... tak makan masa seharian pun kalau uolls dah prepair smua..." jawab gua ringkas sebab malas nak bertekak lagi...

Untuk pengetahuan... time gua kat Courts tu gua tak nampak sorang pun staff situ yang dok tukar tag harga... yang dok menyembang ada laa...

Akhirnya kami blah dari situ dengan muka puas... kahkahkah...

Mak mertua tak habis2 puji gua... katanya nasib baik gua ada time tu... wakaka... menantu kesayangan la katakan... buwekkkk....

Balik rumah mak mertua gunakan mixer tu buat Pizza untuk gua...
(sebenarnya utk semua orang... hehehe..)

Labels: ,