Kenapa Gua? Kenapa Tak Aku?

Dulu masa mula2 skali gua kenal dunia blogging ni... gua suka membaca jer... bagi gua, blog ni adalah medium sama macam fesbuk cuma boleh cerita panjang berjela berbanding fesbuk...

Gua tengok ramai yang cerita pergi bercuti... makan itu ini... jalan sana sini... lepas tu bile gua nak survey sesuatu atau nak cari info sesuatu, selalunya google akan perkenalkan blog yang bagi review menarik dan jelas... walaupun tak semua blog boleh terus cedok jer tapi sekurang2nya info yang pelbagai tu dapat dijadikan panduan...

So, start la minat gua dengan blogging ni... masuk blog orang tu... masuk blog orang ni... dan kebanyakan blog yang gua terjah biasanya owner blog tu pompuan... lelaki macam kurang jer... so, gua try cari blog lelaki plak... tengok jalan cerita diorang mcm mana plak... tak jauh beza pun... cuma pompuan ni rajin skit, so entry2 diorang biasanya lebih detail dan menarik... cara penceritaan pun best jer bace...

Blog laki plak biasnya gua tengok diorang akan gunekan kata ganti diri dengan "gua"... ade jugak yang guna "aku" tapi mostly yang gua bace akan gunakan "gua"... so, masa tu gua fikir trademark utk blog lelaki mestilah kena guna "gua" dan sebab tu blog gua ni gune word "gua" utk kata ganti nama untuk diri gua... ehhh... mcm berbelit plak ayat gua ni... hahaha... gasak laa...

Now bile dah 2 tahun berblogging gua rase macam tak best plak ber "gua gua" ni... hipokrit semacam jer... hahaha...  sebab percakapan hari2 gua takde pun "lu gua lu gua"...

Oleh itu... sebagai langkah baik pulih blog ni...  entry ini adalah entry terakhir yang akan menggunakan word "gua"...

So, bertukar!!!!