Ape motif ko sebenarnya hah??!!

Pagi ni tibe2 dpt call dari sambedi yang dah lame menyepi... kenalan masa study dulu... takde la sampai tahap close fren tp still kipintac skali skala walaupun gua tak brapa nak suka dgn perangai dia tu... jenis yang suka menunjuk2 dan bermegah2...

Pernah suatu ketika dulu die rajin mengomen fesbuk gua... setiap komen die akan memperlekehkan gua dan membangga diri die... contohnya mcam ni... gua update lokasi gua kat fesbuk time out station... then die akan komen "mcm die jer pernah smpai sane... smue tmpt nak bagi tau org ke?"... huhuhu...

Pernah die komen gambar gua kat fesbuk... katanya "bestnyer... seronok dpt pergi luar negara walaupun brunei jer..." haduiiii... ape kes mamat sekor ni... tau la ko pernah pergi london pun... pernah pergi paris pun... takyah nak perli2 orang mcm tu... Ko tu pun kalau tak sebab kerja jgn harap ko dpt pergi sana... stakat jd polis jer pun... nak balagak habis dgn gua... tp mamat ni bukan jenis blagak dgn gua jer tp mmg jenis die kot.. dgn semue org die mcm tu...

Pernah 1 kes die komen gambar wedding yang gua shoot... gua upload gambar tu kat fesbuk.. pengantin tu cousin gua sendiri... mmg takde rupe sangat pun cousin gua tu tapi wife die mmg cantik giler la kann... tapi takde plak orang nak pertikai mcm mane boleh dpt bini cantik kalau suami muke pecah rumah... kalau org tertanya pun juz dlm hati jer la... tapi mamat sekor ni yg tak kenal sape pengantin tu dan takde kaitan pun dgn pengantin trus komen "knape pengantin mcm taik cicak? sorang hitam sorang putih..." perghhhh... mulut longkang!!! start komen die tu trus sedara mara gua bertubi2 maki die kat pic tu... last2 gua delete semue komen... ntah hape2 ko nak kutuk org yg ko tak kenal... kann...

ehhh... geram punyer pasal sampai terimbas balik perihal mamat sekor ni... hahaha...

Sebenarnya nak citer tujuan die call gua tadi... meh gua story blk perbualan gua dgn die... perbualan ni dah dipendekkan yer...

"hello... ni mamat (bkn nama sebenar)... lame tak call ko"... "haa... tu la... ko menyepi jer... kat fesbuk pun dah lame tak muncul... apehal?" 

"nak mintak tlong ko skit la... aku baru beli tanah kat area KL ni... aku nak bina banglow setingkat... ko tau tak brape anggaran kalau nak bina banglow setingkat utk area KL ni?" "ermm... aku tak tahu la"..

"ko kejer JKR tak kan tak tahu anggaran harge"... "wehh... bkn kejer JKR nak buat2 banglow ni... lagi pun aku bhgn maintenance... tak tahu harge utk bina2 ni... "

"Aku ade knal sorang kontraktor, die letak harge RM180 sekaki persegi.. mahal tak?"... "ntah laa... ko try la cari beberapa kontraktor dan dptkan harge diorang.... dari situ boleh buat survey" 

"ermmm... budget aku ciput, tu yg susah nak cari kntraktor tu"... "alaa... takpe, tanyer jer dulu... tanyer tak semestinyer kena ambik diorang"

"aku takde kontek lain lagi dah.. ko ade knal mane2 kontraktor tak... budget aku kecik jer" "aku ade la knal tp ko try la cari sendiri dulu... aku malas bab rekemen ni sbb tkut servis diorang tak ok nnti aku yg serba salah" 

"takper, ko cakap jer aku nak buat banglow setingkat kat area KL ni... tanyer diorang brape diorang boleh bagi harga sekaki persegi... jgn mahal sgt sbb budget aku tak besar.." "hmmm... ok2... nnti aku suruh beberapa kntraktor call ko... ko deal sendiri dgn diorang" 

"okeh... sng skit mcm tu... tapi ko kena bagi tau diorang budget aku ciput jer tau... faham2 jer la.. nak buat banglow kat tgh KL ni mesti byk pakai duit kan..." 

"ko bli tanah kat area mane?" "aku bli kat cheras... dekat jer dgn tesco extra cheras... jalan kaki ke tesco pun boleh... sbb tu budget aku takde sgt sbb bli tanah situ pun mahal" 

"hmmm... brape budget ko sbnrnya?" 
"Aku budget dalam 500k jer utk bina banglow setingkat tu..."

Hadooo... patut la dari tadi gua rase mcm pelik jer perbualan tu... rupenyer die tunggu gua tanyer brape budget die utk buat banglow tu...