Laki Bini Projek Tiramisu Di Dapur

Alkisahnya berlaku masa perayaan hari krismas yang lalu... gua laki bini lepak rumah jer... dah byk hari tak cukup rest... berjalan jer kejernyer... so, cuti krismas yang kerajaan bagi tu digunakanlah sebaik mungkin dengan family...

Masa tu pukul 2 petang... Akiff baru jer tertido depan tv... so, kami laki bini bergegas ke dapur siapkan apa yang patut... Projek Tiramisu namanya ni... gua sebok tolong Miss Permaisuri... bukan sebok apa sangat... sebok ambik gambar jer lebih... hahaha...

ni antara bahan2 yang diperlukan... ade lagi yg lain tapi tak sempat nak kumpulkan sebab bergegas kena siapkan time Akiff tido...

Ni pulak kuning telur campur gula kastad... dimasak secara double boiler... ehh... betulker istilah double boiler tu... gasak laa... faham la kot ek... 

time ni ade kes berlaku... miss permaisuri mintak gua sambung kacau telur dan gule ni smpai sebati sementara die nak buat yang lain tapi suami die ni terlalu cermat sampai air didihdalam kuali besar tu termasuk dalam kuali kecik kuning telur tu... muahahaha... terus tak leh gune... langsung kena buang dan buat yang baru... terus miss permaisuri buat balik tanpa bagi gua tolong lagi dah... hahaha...

Lepas tu putarkan bahan2 yang lain...

Tengah dok kalut buat tibe2 Akiff dah jage... hohoho... tugas baru gua adalah menangkis serangan Akiff... Akiff plak nampak biskut dan coklat... lagi tak senang duduk...

Dipendekkan citer akhirnya siap kek tiramisu kitorang ni... sedap tahap dewa...

Labels: