Demam masa bercuti

Habis sudah cuti-cuti akhir tahun gua... sangat best dan sangat penat... huhuhu... family gua yang datang dari kedah pun semua dah balik dan mertua gua yang datang dari penang pun dah balik semalam...

Hari pertama cuti2 gua ke Petrosains... cerita dah kat entry sebelum ni...

Hari kedua ke Zoo Negara... planing asal ke Putrajaya tapi ditukar last minit... smpai Zoo Negara pkul 10.30pagi dan animal show pkul 11 pagi... memang cun timing kitorang... sampai trus tengok show... menarik gak show kat Zoo Negara... ada singa laut, burung bangau, burung nuri dan natang ape lagi ntah... tak tahu name...

Ade citer pasal gua dihari pertama cuti2 ni bermula...

Pagi sebelum kluar rumah badan gua rasa lemah jer... rasa macam nak demam tapi tak demam lagi... sampai jer zoo negara terus rasa demam dan tak larat sangat... jadinya gua hanya dok lepak jer... adik gua take over Akiff bawak jenjalan dalam zoo tu... gua lepak kat bangku yang disediakan dalam zoo tu jer... mak gua yang temankan gua... lepas makan panadol trus rasa ok kjap...

pkul 2 kitorang gerak dari Zoo Negara ke rumah cousin gua kat shah alam... rumah cousin gua ade swimming pool yang sangat cantik dan besar... so, budak2 ni boleh la bersuka ria kat pool tu sementara nak tunggu malam untuk ke i-city...

gambar kat pool takda sebab petang tu gua demam balik... kali ni agak teruk skit sebab sampai tak boleh bangun... berselimut gua kat rumah cousin tu... huhuhu... sebab gua tak turun pool maka akiff pun same jugak laa...

Lepas makan ubat dan tido kjap... malam tu badan gua dah ok skit... so, kami semue ke i-city... mulenyer mak kate nak cancel jer tapi gua tak nak... nak pergi jugak i-city tu... so, kami ke i-city... smpai sane gua trus sihat... muahaha... demam kura2 mcm ni la... kjap ok.. kjap tak... kat i-city mmg tmpt nak lingkupkan duit... segalanya duit... gua habis malam tu 200 lebih... brapa jam jer kat situ... giler arhh...

Malam tu jugak gua terserempak dengan blogger fofular si fdaus... wahh... fofular sngt ke? ekeke... tapi tak tegur die pun sebab takut salah orang... 1st time jumpe die... esoknyer chek dlm blog rupenyer mmg die ke i-city malam tu... entry pasal i-city ade die tuliskan... bace sini... kalau nak tahu, blogger fdaus ni siap ade kluarkan buku pasal blog die... try la ushar2 blog die...

Disebabkan malam tu gua tak betul2 sihat, so mak tak bagi masuk dalam snow walk tu... miss permaisuri pun tak masuk jugak sebab gua tak masuk... yang lain2 smue masuk... suke la budak2 tu... huhuhu...

Malam tu dalam pkul 11 lebih tibe2 badan gua rasa nak demam balik... hohoho... giler aihhh... badan trus jadi lemah... ntah knape la dgn gua hari tu... so, lepak jer la gua malam tu... mak yg jadi teman...

Ikutkan banyak lagi bende nak citer tapi malas nak taip so, gua hidangkan dgn beberapa keping gambar jer la k... ekeke...

Time ni dah ok skit... 
Akiff baru bangun tido time ni... masa baru sampai i-city Akiff tido tak sedar diri... puas buat macam2 baru nak jaga... jaga2 terus terkejut tgk lampu keliling die... hahaha...
Ni lah abah gua... rambut tu rambut palsu jer... bli kat i-city malam tu... hahaha... dah la gua demam malam tu... nak gelak kat abah pun tak larat...

(semua gambar di atas dicilok dari instagram Miss Permaisuri tanpa kebenaran... hahaha..)

Ni sekeping jer gambar yang gua ambik... huhuhu...

Pendek cerita... i-city mmg tmpt yang menghiburkan kalau duit bkn jadi masalah... tapi kalau duit tak brapa nak hadooo baik jgn ke sana... kesian kat anak2 sebab macam2 diorang teringin nak main nnti yang smuanya memerlukan duit... kalau la i-city buat macam genting kan bagus... byr skali utk masuk jer lps tu boleh main sgala benda... ini tak.. tiap satu benda kena byr... rabak poket lor...



Haruman pengikat kasih ada di sini...

Labels: