Celebrate Birthday

Memandangkan semalam birthday Miss Permaisuri...  so, gua bawak g makan2 kat The Garden Cafe, Viva Mall... celebrate bertiga kami jer kat situ...

:: The Garden Cafe ::

Ni 1st time gua ke sini... tempat memang tersangat2 romantik... menu pun terbaik gak... sedapppp sangat... semua memuaskan hati cuma bab harga malas nak citer la kan... jangan dok galak nak compare dengan mamak pulak... tapi kalau makan sini takda la sampai nak kena ikat perut seminggu... juz ok kalau nak bandingkan dengan suasana cafe yang disediakan...

Mula2 sampai sini gua jadi was-was pulak sebab terlupa nak chek halal ke tak restoran ni... tapi gua terus masuk dalam dan tanya staff situ... gua nampak ade beberapa orang staff melayu... gua tanyer makanan situ halal ke tak dan die kate halal malah chef kat situ pun melayu gak... gua tanyer die ade serve pork tak? Die  kate memang tak... Dont worry katanya... so, gua dah tak was was lagi dah...

Masuk jer dalam cafe tu memang terpegun habis... serius cantik giler... siap ade orang main piano live lagi tapi masa gua sampai belum start lagi... masa nak balik baru ade orang main piano tu...

Kami pilih port kat bawah ni... siap ade buai...
Mule2 manager tu cakap area tu ditutup tapi gua berkeras nak duduk situ gak... yer laa... buat tempat santek2 tapi nak buat pameran jer... ape kes... akhirnye gua dapat jugak masuk kawasan larangan tu... muahaha...
Sebelum menu sampai kena la ambik gambar dulu... ni nak datang makan sini ntah bila pulak la...
Ini lah birthday girl nyerr....
Ni antara menu yang kami order... sangat sedap semuanya... gua bagi 4.5 bintang dari 5 bintang... kek paling sedap... gua order Grilled Teriyaki Chicken Chop... Miss permaisuri order carbonara dan Akiff order pizza dengan fries... yang menu muke tersenyum tu adalah fries... bukan donut...

Air lak gua order mocha shake dan miss permaisuri order jus tropica kalau tak silap... akiff pun ade gak... jus oren... oh yaa... ade set menu utk kids yang gua rasa murah jugak laa... ada pizza 4 keping, fries smile tu dengan fresh oren harga bawah RM10... tak hengat harga sebetulnya berapa... kek tu plak harganya RM7... sama jer harga dengan secret recepy cuma yang ni kek dia kecik...

Semamangnya gua puas hati makan kat The Garden Cafe ni... kalau yang dah biasa makan kat Full House boleh try The Garden Cafe lak... konsep tak jauh beza pun...

Cuma 1 jer la yang gua tak puas ati... harga yang dinyatakan di dalam menu adalah tidak termasuk tax... bila gua dapat bil gua tengok tax sahaja mencecah RM15... hohoho...

Yang pasti gua akan datang lagi makan kat sini... kesedapan chicken grill semalam dengan kek tu masih terasa dalam mulut... kehkehkeh...

ok laa... nak g lunch... kebulor lak bila citer bab makan ni...


Perfume terbaru dari ladang ada kat sini wehhh...