Aksi ngeri gua dengan crocodile...

Ok... masih entry pasal Sabah... Kali ni kat Sandakan... Pagi bertugas secara rasmi dan tiba petang sementara tunggu flite gua dibawa ke Crocodile Adventure Land...

Bayaran masuk brapa ntah... kalau tak silap RM7 utk dewasa... tak mahal pun... memang banyak giler buaye dalam ni... selain buaye ade jugak binatang lain... tapi buaya yg paling banyak...

Selain buaya liar yang ditangkap... buaye yang dijatuhkan hukuman bersalah jugak ditempatkan kat sini... contoh macam kat bawah ni...


 Ni sekor lagi... memang bapak besar giler buaye ni... tapi bile tgk dalam gambar nampak kecik la pulak...


Sebelum balik sempat jugak gua beraksi dengan buaya yang sebenar... bukan plastik punyer hokey... real punyer buaye...
Gua terpaksa tutup mata buaya tu sebab takut die bertindak ganas... mula2 agak cuak jugak tapi bile sebab nak post dalam fesbuk dan blog punyer pasal, gua beranikan diri jugak... orang kata kalau nak dekati buaya jangan datang dari arah depan, so itu yang gua lakukan... bile dah sentuh buaya ni masih diam tak bergerak... mungkin serasi gamaknya... buaya sungai jumpa buaya darat.... kehkekeh... itu jer yang gua nak citer... tunggu next entry ok...

Ok... next entry adalah citer pasal Pasar Sandakan...

Oh yaa... sebelum tu ada ralat skit pasal entry ni... berkenaan buaya yang jadi partner gua dalam aksi bertenggek tu... itu memang buaya real dan sebenar cuma buaya tu dah diawet jadi keras... hehehhe... lariiiii....

Labels: ,