Terkejut beruk?

Akiff dah masuk usia setahun 4 bulan 2 minggu...
Sehingga hari ni Akiff masih belum boleh berjalan dengan sendiri... kalau pegang sebelah tangan memang takda masalah nak jalan... laju jer... kalau lepas tangan die blum berani lagi...

Mula2 gua agak risau tapi sekarang gua dah tak risau... banyak informasi yang gua dapat melalui uncle google ni yang membuatkan gua rasa ok jer... setiap baby ada tahap perkembangan die sendiri... lagi pun sekarang ni memang gua nampak perkembangan Akiff... beberapa hari lepas Akiff dah berani berdiri tanpa berpaut pada mana2 objek... Akiff pun dah berani berjalan dengan berpegang sebelah tangan sahaja...
Cuma yang gua nak katakan kat sini adalah respon orang terhadap Akiff yang lambat jalan...
 (gambar cilok google)

Yang katigori makcik2 tu kalau tau umur Akiff dah cecah setahun 4 bulan, diorang punya react macam gambar kat atas ni.. terkejut beruk sangat2... sampai ternganga mulut sambil mata terbeliak dan lidah kelu untuk berkata2 buat seketika... ibarat macam Akiff ni adalah baby paling lambat berjalan di dunia... bila dapat respon macam tu gua hanya boleh senyum jer la...

Yang parents katigori belia macam gua ni pulak, bila tanya pasal Akiff dan tau umur Akiff sekarang masih belum boleh berjalan... respon diorang sangat cool... ada yang kata "untung laa... masih dapat rilex skit... nanti die dah dapat kaki jenuh la ko nak kejar... takde nyer nak dapat duduk dengan aman lagi dah.."

Hmmm.... apa pun tetap syukur sangat sebab Akiff sangat sihat dan aktif...

Labels: