Kesengalan Cikgu Femes

Hari ni gua terbaca 1 blog pasal Cikgu Shida... alaaa... cekgu yang gila meroyan dalam youtube tu... takkan tak kenal... die kan femes... ha'a... femes la sangaaaat...

Dulu gua ada jugak friends dengan die dalam fb... tapi gua dah kena blok pun... sebab die benci gua... hehehe... sebab? sebab gua pernah tegur die pasal melabelkan haters dia sebagai $%#$%^#$%^ (sesuatu yang teruk)... so, gua cakap la.. "biasa la tu, kalau dah ade peminat mesti la ade haters... Dato' Siti yang sangat ketimuran tu pun ade haters inikan pulak die yang terkinja-kinja depan camera..." itu jer yang gua cakap... terus fb gua kena blok... wakaka... die ingat gua hadap sangat nak friends dengan die kowt.... ecehhh... knape ayat gua macam frust sangat jer ni... wakaka...

ok ok... bukan tu yang gua nak story... gua nak story pasal apa yang gua baca dalam blog seseorang ni yang membuatkan gua rasa sedikit hangin dengan statement cikgu shida ni...

Al-kisahnya macam ni... cikgu shida ni ade hapdet status kat fb die meluahkan rasa tension die dengan pe'el student2 die... mungkin dah tak tahan sangat dah tu... so, diluahnya di fesbuk... ayatnya seperti di bawah...
Perghhh... lasernyer... kalah azwan ali punyer mulut... slamber badak skali dengan mak bapak student die maki... katanya makan ntah apa-apa... entah halal ke haram... tau buat anak jer...

woooowoooo... dah nama pun cikgu kena la belajar bersabar dengan anak murid... memang kadang kala dah tak terkawal tapi kena la belajar cara nak luahkan perasaan jugak... cerita kat mak ker... suami ke... kawan ker... bukan maki hamun kat public macam tu... ko tu cikgu, kena la tunjukkan cara yang betul kat student ko...

hmmm... tengok kat bawah ni pulak...
Hmmm... boleh fikir sendiri la die ni macam mana orangnya... try bace komen kat bawah status tu... lagi macam gampang...

Tahun depan miss permaisuri gua pun akan bergelar guru dan gua harap die tabah dengan dugaan sebagai cikgu... memang anak murid zaman sekarang ni lain macam sikit tapi kalau nak naik hangin sekalipun kena fikirkan cara yang betul ye sayang... jangan jadi macam contoh kat atas tu tau...

psttt: gua tak tahu status cikgu shida ni dah lame atau baru tapi itu tak penting... yang penting memang tak patut dia cakap macam tu...

Labels: