Hantar lens masuk klinik!!!

Entry sebelum ni gua ada bagi tau kan pasal lens gua yang dah tumbuh akar tunjang tu...
Lebih kurang macam gambar atas ni laa... tapi lens atas ni macam teruk sangat dah ni... gua punya masih ok sikit tapi kalau dibiarkan boleh tumbuh bunga jugak rasanya...

So, last week gua ke Mutiara Complex kat Jalan Ipoh... situ ada 1 kedai yang boleh servis lens... nama kedai tu Cheah Camera Repair....
Kedai dia terkebelakang sikit... tapi kalau nampak kedai fotografi Digicolur memang senang dah... sebelah jer dengan Digicolur ni...

Gua hantar 2 item untuk diservis... kit lens dengan converter lens... harganya RM180... mahal x? Sape yang kate murah memang kaye... RM180 dibazirkan kepada benda yang tak dijaga dengan baik... memang la mahal... tapi nak tak nak kena la servis jugak... takkan nak beli baru kowt... lagi kopak poket gua...

Uncle ni mintak masa seminggu untuk die siapkan lens gua ni... so, khamis ni gua nak g ambik.. tengok hasil die macam mana... harap puas ati laa...
 Uncle Chua tengah tulis resit... Ni la die lens gua... yang tinggi sikit tu kit lens... yang rendah tapi lebar tu converter lens...
 Haa... pesan uncle Chua ni... kalau lens letak dalam uncang macam ni memang kulat tu lagi senang tumbuh... so, kena simpan dalam dry box... uncang tu gua dapat masa beli converter lens... ingatkan simpan dalam tu selamat... rupanya selamat dari calar tapi tak selamat dari fungus... huhhuhu... 

 Oh yaa... kedai ni takda jual 2nd hand lens atau barang2 camera... kedai ni hanya servis camera sahaja... harap maklong!!