Wardrob Rumah

Minggu lepas gua panggil Jeff dari Artak Kitchen datang rumah untuk buat quotation dan bincang design untuk buat wardrob dalam bilik gua dengan TV Cabinet... So, semalam Jeff dah email design yang gua mintak...
Pintu wardrob gua memang nak cermin sebab nak bagi bilik nampak lebih luas... tapi pintu wardrob ada macam tak puas ati sikit laa... yang tengah tu memang gua nak fully cermin macam tu... cuma kiri dan kanan gua nak cermin tapi design macam kat bawah ni...
Ada 2 keping cermin atas dan bawah... tapi dia buat 1 keping kat tengah jer... korang rase macam mana ok? Yang 2 keping atas bawah tu ker atau memang dah ok dah macam yang di design oleh Jeff tu... yang Jeff design tu skali tengok macam bentuk salib pun  ade gak... huhuhu... tapi nasib baik kat tengah... Miss Permaisuri pulak rasa macam mana? Ce komen ce komen...
 Design bahagian dalam pun rasanya nak kena ubah sikit laa... nak kena tambah part yang macam gua bulatkan dalam gambar kat bawah ni...
Bahagian ni boleh la letak sapu tangan ke... seluar dalam ke... baju dalam ker... yang kecik-kecik laa... kann... hehehe...
Untuk cabinet TV pulak macam kat atas ni... simple la sikit... gua memang nak nampak simple sebab living room rumah gua tak besar sangat... nak kena design yang jimat ruang punyer... tapi gua rasa macam nak tambah sesuatu dalam design ni... gua plan nak masukkan coffee table skali... kiranya 2 in 1 laa... coffe table tu gua nak letak kat bahagian bawah skali... bersambung dengan laci  terus ke lantai tapi boleh tarik keluar... time nak guna baru taik keluar... kalau tak simpan jer bawah tu... yang ni pun gua nak kena bincang balik dengan Jeff... rasanya kena tambah duit lagi ni... huhuhu...

Oh yaa... bab harga pulak macam mana kann... design bukan main lagi... hehehe... untuk wardrob dalam bilik tu harga RM3,600 dan TV Cabinet tu pulak harganya RM1,600... tiada kos tersembunyi... dah masuk harga transportation dan pemasangan semua... pening Jeff layan gua... dari harga RM5,500 gua mintak kurang sampai jadi total RM5,200.. try nak dapatkan RM5,000 tapi tak dapat jugak... dah tak dapat dari segi harga gua mintak free gift la pulak... ekekeke... So, gua mintak TV Cabinet siap pasang bracket  TV yang boleh tarik TV ke depan dan pusing kiri kanan tu... lepas tu belakang panel TV tu ade lighting macam gambar kat bawah ni... hehehe... 

Tak sabar nak tengok hasil nanti... harap-harap puas hati... Jeff ni pernah buat untuk rumah member gua dan member gua sangat puas hati... sebab tu gua mintak Jeff datang rumah gua pulak... lagi satu Jeff ni senang bawak berunding... sangat friendly... dan paling penting harganya berpatutan... kena bagi budget then nanti Jeff akan advise ikut budget yang kite bagi tu... hmmm... siap yang ni gua target kitchen cabinet pulak...

Labels: , ,