Akiff oh Akiff... Siri 28 - Akiff dan Nebulizer

Minggu lepas Akiff demam + sesema + batuk... tapi demam dah ok dah... cuma batuk & sesema tu jer belum... baru-baru ni ingatkan dah nak hilang dah batul & sesema tu... tiba-tiba datang balik pulak... semalam Akiff batuk dengar bunyi kahak banyak sangat... kadang-kadang nampak macam dia sesak nafas masa batuk tu...

Semalam lepas balik keja gua bawak Akiff ke klinik... dua klinik kanak-kanak yang dekat dengan rumah tutup la pulak... jadinya gua ke klinik biase jer la... doktor check dan cakap pernafasan Akiff masih ok lagi... juz bagi makan ubat... tapi gua cakap kalau boleh gua nak sedut kahak dia... banyak sangat sebab kadang-kadang bila dia batuk dah macam orang sesak nafas... kesian pulak...

So, dokter tu pun ok jer... die bagi Akiff sedut nebulizer untuk cairkan kahak... mula-mula tu Akiff ok jer... siap senyum bila tekupkan nebulizer tu kat mulut n hidung dia... tapi bila dah lama-lama dia jadi rimas kot... dah start nangis... tapi nurse suruh paksa jugak... meraung-raung la Akiff nangis... kesian pulak... huhuhu... hati gua ni macam buih skit.... bukan boleh tengok kalau Akiff nangis teruk-teruk ni...
Semalam batuk Akiff dah kurang tapi hidung tu berair jer sentiasa... harap-harap hari ni Akiff dah ok...

Labels: ,