Satay Ostrich

Sebelum ni gua pernah tengok rancangan Jalan-jalan Cari Makan tunjuk satay kat restoran ni... sebab dah teringat dan teringin makanya gua dan miss permaisuri cuba try test menu kat sini... restoran ni kat Bayan Baru, Penang... Dekat area Giant Bayan Baru... sebelah kedai Avon atau sederet dengan Maybank dan lain-lain bank...
Kelainan satay sini adalah aneka satay yang disediakan... ada satay ayam, daging, rusa, ostrich, calamari dan lain-lain...
Plat Jalan-jalan Cari Makan...
 Kat atas ni adalah menu yang ada... restoran ni layan diri.. kena order kat kaunter... disebabkan harga satay sini yang agak MAHAL, so gua order beberapa cucuk sahaja untuk rasa... berikut adalah satay yang gua order...
 
 
 Atas ni adalah satay calamari ataupun senang cakap satay sotong... sangat sedap... RM2.50 secucuk... gua ambik 2 cucuk jerk...
 
 7 cucuk di belah kiri tu adalah satay ayam biasa (RM1.00 secucuk)... (sebenarnya order 6 cucuk ja tapi dia bagi 7 cucuk)... yang colur merah tu pulak adalah satay ayam tandoori (RM1.50 secucuk)... sebelah satay merah tu adalah satay ayam black pepper 2 cucuk (RM1.50 secucuk)... satay yang lidinya ada sikit hijau tu adalah satay ostrich (RM2.00 secucuk)... dan 2 cucuk paling kanan tu adalah satay rusa (RM1.80 secucuk)...

Bagi gua, satay rusa dagingnya agak kenyal dan sedikit keras... tapi masih sedap jugak laa... Satay ostrich pulak rasanya masam skit dan gua tak berapa gemar... tapi sebab nak rasa lain dari yang lain kira ok jugak laa... Satay ayam black pepper macam satay biasa tapi rasanya ada pedas blackpaper... yang ni gua paling suka... Satay ayam tandoori adalah satay yang paling gua tak suka.... masam dan boleh potong selera... tapi kalau yang suka makan masam mungkin ok kot... Satay ayam biasa pulak macam satay kajang jer... cuma gua ingatkan kalau datang sini wajib cuba satay calamari (sotong)... memang terbaek...
Ni adalah harganya... nak dating ok la kot makan sini... kalau bawak 1 family boleh pokai ni... wakaka...

(auto publish)

Labels: ,