Kenapa Lelaki Sentiasa Happy??!!!

(Gambar cilok google... sekadar memancing pembaca... hahaha...)

Hari ni gua terbaca satu article pasal kenape lelaki selalu happy... best pulak bile bace... nak share dan ulas skit kat sini...

1. Tak perlu mengandung... bayangkan kalau laki mengandung... kena rest dari bersukan... tak boleh main futsal... tak boleh main badminton... pastu tak boleh nak lepak dengan member-member takut alah bau badan member pulak... erkkk...

2. Boleh kencing merata-rata... bab ni takde la sampai menimbulkan perasaan happy... tapi itu adalah kemudahan la jugak.... ekeke... tapi bukan jenis gua kencing bersepah ni okeh...

3. Kerjanya sama tapi gajinya lebih... ermmm... tak berapa nak faham yang ni...

4. Kedut dan boroi lambang kejantanan... yess... gua setuju... sebab laki makin tua makin berharga... kalau orang pompuan sangat takut dengan kedut dan buncit tapi laki rilex jer... tapi buncit pun jangan la melampau sangat... nanti boleh mengganggu kejantanan pulak... ekekeke... sememangnya laki perut boroi ke, kulit berkedut ke... we ollz tetap happy...

5. Orang tak pandang ke dada bila bercakap dengan mereka... betul betul betul... kalau tak pakai baju pun takdenyer orang nak ushar kat dada tu kecuali la dada tu ade lambang jengking atau ular... nak tunduk ambik pen kat lantai pun tak perlu nak pegang-pegang dada... lagi happy kalau ade pompuan yang slamber tunduk-tunduk tanpa segan silu... hahaha...

6. Berbual di telefon 30 saat jer... memang fesyen orang laki ni cakap benda perlu jer... takdenyer nak melalut sampai ke laut... kecuali kalau 'mengeteh' kat mamak... itu boleh membawa ke pagi... kalau cakap telefon memang kejap sangat... belum sempat nak babai dah letak phone... tapi gua bukan jenis macam ni...

7. Boleh pakai sepasang baju dan sepasang seluar untuk cuti selama lima hari... kebanyakan lelaki tak kisah sangat pun pasal penampilan asalkan masa bercuti tu tak terbeban dengan bag yang penuh pakaian... tapi kalau gua takda la sampai 5 hari baju yang sama... 2 hari tu ok lagi laa.. tapi kalau seluar jeans bukan kata seminggu, sebulan pun takda hal... lagi lusuh lagi happy... wakaka...

8. Dipuji kerana berjaya keluarkan satu idea ciput.... bab ni gua setuju jugak sebab kajian dah membuktikan otak lelaki lebih creativ... walaupun idea ciput tapi superb... kadang-kadang idea tu sangat ringkas dan biase jer tapi kesan dari idea tu sangat berhasil... kalau pompuan pulak jenis bagi idea yang sememangnya menarik tapi kadang-kadang tak praktikal atau susah nak gunapakai.... hehehe... (ni ulasan gua dan suka hati gua nak kata apa pun)

9. Boleh pakai seluar dalam RM9.90 sekotak yang ada tiga helai... yang ni kalau dulu memang yer... tapi sekarang memang tak laaa... gua nak selesa... penting tu... kalau boleh nak kain yang sangat sejuk dan mempunyai sistem pengudaraan yang sangat efisyen... hehehe....

10. Boleh pakai baju yang berkedut... yang ni memang betul... ramai lelaki yang gua perhatikan tak kisah pakai baju berkedut... tapi bukan jenis gua pakai baju berkedut... even t-shirt pun kalau berkedut gua suruh miss permaisuri ironkan... itu kalau nak keluar jenjalan... stakat kluar ke kedai depan umah tak kisah la berkedut ke tak...

11. Apa yang ada di muka semuanya ori... tapi kalau ada lelaki yang pakai bulu mata palsu memang tak boleh nak komen banyak laaa... tanyer balik... laki ke???

12. Stail rambut sama ja bertahun-tahun atau mungkin berdekad... ni dah tak berapa sesuai dengan lelaki berkerjaya zaman sekarang... sebab lelaki zaman sekarang dah pandai nak gayakan rambut... kejap pacak tinggi... kejap senget tepi... kejap terbalik ke kanan... kejap pendek... macam gua sendiri dah banyak style rambut gua tukar... bawah ni antaranya....

13. Boleh pakai sepasang kasut dan sepasang stokin sampai koyak... yang ni memang sesuatu yang membuatkan lelaki happy... tak perlu nak membeli kasut banyak-banyak macam pompuan... orang pompuan kalau lintas kedai kasut kalau tak singgah maknanya ada something wrong la tu... sama ada dia nampak pocong dalam kedai kasut tu atau die nampak laki die jeling macam jembalang... 

14. Boleh pakai seluar pendek walaupun kaki macam tuuuut.... kehkehkeh... ni gua pun same.... betis gua bukan jenis yang tulus mulus tapi gua pun heran kenape gua tak kesah pun pakai seluar pendek.... kalau pompuan rasanya ada parut kena cakar kucing pun mesti dah susah ati sangat kan... kan...

15. Misai berserabut... no hal laaa...  ermmm... yang ni ditujukan untuk pakcik-pakcik jer kot...

Apa pun kesemua 15 perkara di atas sememangnya membuatkan orang laki lebih mudah dalam urusan seharian dan ini sememangnya menjadikan we ollz happy... tapi kenyataan di atas tak sesuai untuk menggambarkan lelaki  yang jenis sangat metroseksual ...


Labels: ,