Ikan Patin Masak Tempoyak, Temerloh

Kali pertama gua ke Temerloh, Pahang... Perjalanan 2 jam dari KL... takda la jauh sangat pun...
Rasanya ramai yang dah tahu Temerloh ni terkenal dengan Ikan Patin Masak Tempoyak... gua sebenarnya tak suka ikan patin... dan gua tak makan tempoyak... tapi masak tempoyak gua makan jugak tapi tak gemar sangat... kombinasi patin masak tempoyak macam tak kena dengan selera gua sebenarnya... tapi sebab orang dah kata sini punyer masakan lain macam... so, gua try jugak...
Tengah tunggu menu sampai... orang ramai kat kedai masa ni tapi nasib baik meja kami awal-awal dah reserve... hehehe...
Minuman.. air jagung... sedap gak....
Ikan patin baru nak masuk dalam periuk...
 Ni ha patin masak tempoyak tuu...
Menu yang simple tapi sodap... (abaikan model free tu)... patin masak tempoyak, patin goreng, ulam ulaman, budu + tempoyak... budu gua tak makan, risau hidung tercabut lepas makan... resdung...
Ni haa bos gua... makan tak hengat.... 3 ketul die sorang... hahaha... jangan tak percaya... tolong percaya please... tapi awalnya bos gua macam gua jugak... tak suka ikan patin... bau tanah katanya...
Alhamdulillah... kenyang... tengok dalam pinggan tu.... hishh... dasyattt...
Bukti...

TAPOWWWW PLEASE....!!!!!

Labels: