Air Sihat Dr.Sukida

Okeh... entry kali ni gua nak story pasal air yang kite minum setiap hari... rasenyer semue pun tahu air yang keluar dari kepala paip kat rumah kite tu bukanlah air yang baik dan selamat untuk terus diminum... sebaiknya tapis dulu dengan apa jenis penapis pun... sekurang-kurangnya korang tak minum air dari besi karat... kesian la kat buah pinggang dan hati kite kena bekerja keras menapis air yang masuk dalam badan... sebab tu la sekarang ni kes penyakit buah pinggang semakin meningkat...

Ecehhh... konon nak bagi ceramah pasal kepentingan air mineral la kan... sebelum orang bace pun dah boleh agak ni mesti nak promote water filter... hahahaha... korang memang terer... memang gua nak promote water filter pun... jenama Dr. Sukida... waaaa... dengar name pun dah gempak... kan... kan... hehehe... Ada aku kesah....

Ok sekarang gua nak story bab kehebatan dan kepoweran air sihat Dr. Sukida ni... orang kate air semue same jer kan... woi... kalau same kenape ade air mineral lain-lain harge... dan kalau same kenape air mineral ECPI tu mahal giler... tapi masih ada orang beli... sebabnya orang tu jelas dengan khasiat yang dibekalkan air tu...

Air sihat Dr. Sukida bukan air mineral biase atau air yang ditapis biase atau R.O water... air Dr. Sukida di tapis oleh 7 filter yang semuanya mempunyai fungsi tersendiri dan hasilnya air yang keluar dari muncung paip Dr. Sukida memiliki kandungan oksigen yang tinggi... oksigen ni yang membantu menguatkan sel serta organ dalam badan kite... dengan teknologi nano pada filter jugak memberikan air yang lebih halus dan mudah diserap...

Air sihat Dr. Sukida jugak membunuh 99.9% kuman dan bakteria yang ada dalam air dan sebab tu jugak la kalau pakai filter ni dah tak yah nak masak dulu air... boleh terus minum... dan sekarang memang gua buat susu Akiff dah tak yah masak dah... jimat letrik... cuma air panas jer la kena masak... mesin ni bukan la canggih sangat sampai air panas boleh keluar dari kepala paip...

Korang boleh test sendiri kat rumah kalau nak... try masak nasi guna air biasa dan jugak air dari filter Dr. Sukida... hasilnya nasi dari air Dr. Sukida akan lambat basi berbanding air biasa... dan satu lagi yang menarik... try rendam sayur yang layu dalam air Dr. Sukida... dalam 10 minit nanti sayur tu akan jadi segar balik... ni bukan auta... betul ni... nanti gua akan buat demo pasal sayur ni masa buat promosi nanti... hmmm... gua rasa macam malas pula nak story lebih-lebih pasal air Dr. Sukida ni sebab ada maklumat pasal alkali laa... pH laa.. dan semua tu buat gua jadi blur nak faham... gua bukan orang sains nak faham semua ni... yang penting kat sini gua nak bagi tau air Dr. Sukida ni memang bagus laaa... sekali lagi gua tekankan memang sangat bagusssss... wahhh... ada macam salesman tak... hahaha... poyo jer lebih...

ok ok... ni gua nak bagi maklumat penting ni... filter Dr. Sukida ada 7 peringkat tapisan atau 7 filter didalamnya... macam gambar kat bawah ni...


6 filter kat dalam dan 1 kat luar... setiap filter ada penutup berwarna yang membezakan fungsinyer... mula-mula niat dihati nak listkan fungsi setiap filter tu tapi seperti yang gua cakap tadi... gua malas nak menaip... 
Yang berminat nak beli filter ni pasang kat rumah boleh roger gua ok... gua bukan buat promosi untuk jual filter yang atas ni sangat pun sebab gua buat bisnez vending mesin cuma gua nak bagi maklumat pasal kelebihan air Dr. Sukida ni jer...
Ni ada video dari Chef Wan pasal air Dr. Sukida ni... die ni semue orang pun kenal jenis sangat cerewet dan mulut laser... bukan senang die nak jadi duta sesuatu produk sebab die akan test betul-betul dulu... dalam video ni gua tertarik pasal kisah mak die yang tak boleh jalan... kalau rajin tengok la video ni...

Labels: ,