BaLiK KaMpuNg DeNgan KTM

Dah petang baru sempat nak hapdet blog... bukan busy sangat pun cuma tadi blog gua ada problem sikit... nak upload gambar tak boleh... mati terus mood gua nak hapdet...

Story kali ni pasal perjalanan gua balik kg cuti baru ni... orang lain bersesak dan beratur dalam jem tapi gua bersantai-santai dan berlepak-lepak atas katil... tau tau dah sampai Penang... wakaka...

Pukul 6 pagi gua keluar rumah drive sampai office... simpan kereta kat office then naik komuter dari Bank Negara ke KL Sentral... office gua dengan stesen komuter Bank Negara sangat la dekat... sebab gua bukan parking kat Kompleks Kerja Raya tapi gua parking kat Kompleks Bukit Perdana... betul-betul depan stesen komuter Bank Negara... kat situ pun ada office gua jugak...
Ni 1st time Akiff naik komuter... awal pagi pulak tu... gelap lagi masa tu... tengok gambar kat atas ni... terpinga-pinga Akiff tengok orang ramai... terima kasih kat kakak yang sudi bangun bagi tempat duduk die kat Akiff dengan Ummie...

Sampai KL Sentral lepak kat mekdi dulu... lepas tu baru turun bawah naik train KTM...
Tengok gambar gua dengan Akiff kat atas ni... kelabu dan sangat blur... my wife la ni... cuak sangat nak turun ambik gambar.... takut kena tinggal train... padahal train lambat lagi nak jalan... suruh ambik lagi skali dah tak nak... ciss...
Ni abang yang datang chek tiket... diorang ni jenis train dah gerak baru datang bilik chek tiket... so, kalau yang lambat tu memang akan terlepas train laa...
Gambar atas ni gua snap melalui cermin kat pintu bilik... nampak katil tu... Akiff dengan Ummie lepak kat bawah... gua lepak atas... tapi kejap jer... lepas tu tiga-tiga lepak kat bawah... berhimpit atas satu katil... katil atas pulak lipat ke dinding... nampak la luas sikit bilik tu...
Bilik air dalam bilik tu sempit tapi bersih... stakat nak mandi sorang boleh laa... tapi kalau nak mandi bertiga memang tak muat laa... ekeke...
Haaa... nampak kepala shower tu... situ tempat mandi...
Tapi Akiff mandi kat singki jer...
Ni laluan depan bilik... tempat gua berdiri tu memang betul-betul depan pintu bilik kami... yang nak smoking kawasan ni memang tak boleh sebab sini semua aircond... kalau nak smoking kena pegi lepak kat tengah-tengah antara koc...

Dalam train ni ada kaunter jualan makanan... gua kena jalan jauh sikit... melintas beberapa koc baru sampai kat tempat jual makan tu... hmmm.... 8 jam dalam train... giler kalau takde tempat jual makanan... bukan ada RnR kat sebelah landasan ni... yang tak bawak bekal tu memang kebulor la dalam tu... gua pulak ingatkan stock makanan takda masalah... sekali lepas tengah hari nak pergi beli rupenyer segala benda dah habis... tinggal maggie cup, ain tin dan air panas 3 in 1... nasi goreng ke... bihun goreng ke... nasi lemak ke... semue dah habis katanya... mana la gua tau benda ni boleh habis... ingatkan banyak... huhuhuu...
Last-last maggie jugak gua telan... lapar punyer pasal...
Gambar kat atas ni kami masih atas train okeh... bukan atas kapal Star Cruise atau mane-mane boat.... tengok kat luar tu... ada tasik luas... pemandangan memang cun sangat... train lalu tengah-tengah tasik ni... tasik ni terbelah due... jangan tak percaye okeh... wakaka...
Haa... ni Akiff punyer perangai... tak reti nak dok diam... nak memanjat... nak tengok luar... lepas tu tak suka orang pegang-pegang... bile lepas kat bawah, ade jer tugasan menanti... nak punggah bag laa... nak korek mane-mane tempat yang boleh korek laa... nak jilat laa... nak gigit laa... semua ada...
Tengok ni telatah Akiff... banyak lagi gambar Akiff tapi malas nak boh banyak sangat... cukup la kot sikit-sikit...

Oh yaa... tambah sikit lagi... train KTM dari KL Sentral bergerak pukul 8.50 pagi dan sampai Stesen Butterworth pukul 4.50 petang... harga tiket adalah RM215 untuk satu bilik ni... boleh la kalau yang nak cuba perjalanan balik kampung yang santai macam ni... gua rasa ni bukan kali terakhir gua naik train sebab lepas ni gua nak balik kg naik train lagi... selesa dan rilex...

Labels: , ,