The Walking Dead

Gua dengan ini meletakkan The Walking Dead sebagai siri tv terbaek yang gua tonton untuk tahun 2011... tak sabar nak tunggu musim terbaru bulan Mac 2012 nanti...

Sini gua story sikit pasal walking dead ni... Siri pertama ada 6 episod dan siri 2 ada 7 episod... yang belum layan gua nasihatkan layan siri 1 dulu okeh... sebab dalam siri 1 ada cerita macam mana satu bandar tu penduduknya bertukar jadi walker (zombi)... dan bagaimana yang terselamat dari jadi zombi tu nak survive dari kena makan oleh zombi yang bersepah-sepah tu... bermula dari tengah bandar yang dikelilingi zombi sampai diorang berjaya lari ke bandar lain...

Siri 2 pulak cerita pasal sorang budak pompuan nama Sofia yang kena kejar zombi dan die lari masuk hutan... group member yang lain termasuk mak sofia ni sedaya upaya cuba mengesan sofia ni... dalam usaha tu ada macam-macam hal berlaku... ending untuk siri 2 ni bagi aku memang best... korang kena tengok sendiri...

Omputih kalau bab buat movie diorang memang terbaek... zombi diorang bukan macam zombi kg pisang...


Labels: