TV oh TV

Zaman dulu kalau rumah sesiapa yang ada TV memang kaya giler... satu kampung berkumpul nak tengok TV... lepas tu TV dah jadi keperluan wajib ada di setiap rumah... rumah yang tak ada TV memang tak tau nak gelarkan ape... sbb orang miskin bawah jambatan pun ada yang sudah ada tv...


TV zaman dulu takde colur... saiz pulak kecik jer... nak tukar chanel main pusing-pusing butang kat tepi tu... dah macam nak nyalakan api dapur pulak... lepas tu saiz TV semakin membesar... masih ingat lagi abah gua beli TV 29"... perghhh... bapak besar masa tu... die punyer berat bersamaan dengan seekor lembu... die punyer gemuk bersamaan seekor hippo...

Dari segedabak TV bertukar kepada TV yang kurus dan ramping... di awal pengenalan TV jenis kurus kering ni harganya mencecah RM5k... yang kaya raya dapat la berlagak dengan TV kurus kering tu... tapi sekarang kalau nak dptkan TV kurus tu bawah RM1k pun takda masalah...

Dengan kecanggihan teknologi sekarang ni... TV semakin hari semakin canggih... dari TV hitam putih kepada TV colur kepada TV Plasma kepada TV LCD kepada TV LED dan terkini TV LED 3D... saiz TV pulak dari 8" berkembang sehingga sekarang ni yang sebesar dinding rumah pun ada...


Tapi secanggih mana pun TV zaman sekarang ni masih tak boleh nak menandingi TV lama yang ada sliding door kat depan... kalau sesiapa yang masih ada TV tu tolong jaga elok-elok... barang rare tuuu...

Labels: