TiDuR MaLaM

Waktu siang gua memang takda hal untuk tidurkan Akiff... masukkan dalam buaian... henjut-henjut dan nyanyi-nyanyi sikit... lepas tu Akiff akan mula lali dan tido... lepas tu on kan mesin henjut otometik tu... biarkan selama 30 minit dalam suhu yang tak panas... wakaka...

Kalau tidur siang memang susah la nak dapat 2 jam... 30 minit tu memang takda masalah... 1 jam tu kalau dapat memang bertuah sangat laa... kadang-kadang 15 minit pun dah memadai untuk die cas batery die...

Tapi... kalau nak tidur malam memang gua serender... malam Akiff tak tidur dalam buai... die tidur atas tilam dalam bilik... macam satu kesalahan pulak untuk gua tidurkan Akiff... punya la susah... nangis teresak-esak cari ummie die... macam mana pun tetap nak ummie die... agaknya suhu badan ummie dengan abah tak sama kot...

Semalam gua try tidurkan Akiff secara solo... bilik dah digelapkan... susu dah disediakan... gua bagi ruang untuk die guling-guling dulu sebelum gua sumbat botol untuk melalikan die... tapi gagal... huhuhuhu... berisiko sebenarnya untuk tidurkan Akiff waktu malam... gua takut tewas di tangan Akiff...
die mampu menidurkan gua...

Labels: