Business Class


"Perhatian kepada Encik Mohd Azlan Mohd Suid... sila ke kaunter pendaftaran untuk pengesahan keselamatan"

Aikk... tiba-tiba nama aku di'announce' di Airport Miri... apa hal lak ni... imigresen aku dah lepas dah tadi... scan badan pun clear tadi... bag aku pun tak ada barang merbahaya... hah... sudahhhh... jangan ada orang sabotaj aku dah laa... bag aku zip tak berkunci... risau jugak kalau ada orang sumbat dadah atau apa-apa yang salah di sisi undang-undang dalam bag aku tu... naya aku kalau kena macam tu...

Ok, tak per... aku rileks jer jalan slow-slow menuju kaunter... pramugari ala-ala mak budak tengah tunggu aku... aku dengan slamber menghulurkan passport aku dengan tiket flight... "saya Mohd Azlan..."

"Mintak maaf encik... flight ke KL penuh dan tempat duduk encik kami telah berikan kepada orang lain... jadi kami upgrade tempat duduk encik kepada bisnez class... kami harap encik tiada masalah"... Perghhhhh.... terkejut aku... macam menang lucky draw la pulak... tapi aku tanya untuk kepastian... "upgrade ni free ke? ada tolak point enrich saye tak?".... "yup.. free encik... kami tak gunakan point enrich encik untuk upgrade seat encik... tak perlu risau... ini kerana flight penuh maka kami memilih encik untuk upgrade ke bisnez class... ini tiket baru encik... seat baru encik 2F..."


Waaaa... boleh pulak macam ni... aku tak tanya banyak dah... aku terus ambik tiket yang dihulurkan tu dan blah dari kaunter... tak nak aku soal banyak... nanti tak pasal-pasal dia pilih orang lain pulak... ekekeke...

Layanan bisnez class memang best... pertama sekali yang aku perasan ialah pramugari yang jaga ruang bisnez class ni adalah yang paling cun dari pramugari yang lain... hehehe... belum apa-apa dah dijamu "welcome drink"... aku mintak air orange... sebelum flite terbang dpt pula tuala lembap yang wangi dan sejuk... aku tak tahu apa tujuannya... aku tengok orang sebelah lap-lap tangan dan muka dia... maka aku pun tiru jer la... hahaha... 2 minit lepas tu pramugari tu datang pungut balik tuala tu...

Masa dalam penerbangan, pramugari datang dan ambik pesanan makanan... dia ada sebut menu yang ada... aku tak pasti dua atau 3 menu yang disebut... disebabkan aku tak berapa jelas apa yang dia cakap sebab kedudukan aku sebelah tingkap... so, aku order..." ermmm... saya nak yang 1st tadi..." wakaka... aku sendiri tak pasti apa yang aku mintak tu... ahhh... lantak laa... apa yang sampai nanti aku sebat jer...

Sementara tunggu dia siapkan pesanan... sekali lagi pramugari tu bagi kacang dan juga air mango untuk kunyah-kunyah...

Beberapa minit kemudian pramugari yang cun tu datang bagi makanan yang aku order tu... waaa... ini rupanya makanan orang bisnez class... siap ada chess cake lagi...



Lepas habis makan dan hidangan pun dah diambil... sekali lagi pramugari datang dan bagi tuala lembap yang panas... kali ni aku sudah tahu apa nak dibuat dengan tuala tu... mula-mula aku sapu tangan dan lengan... lepas tu aku sapu muka aku... waaa.... nyaman rasanya....

Setelah 2 jam 10 minit dalam flight... akhirnya mendarat di KLIA... sebagai penumpang bisnez class, makanya aku dapat turun awal... tapi takda makna juga turun awal sebab bag aku sampai lambat macam penumpang lain jugak... huhuhu...

Labels: ,