Soalan bangang

Tiket bas ke Penang tertera pukul 5.30ptg tapi di papan kenyataan bas Transnasional tertulis pukul 5.45ptg hakikatnya bas sampai pukul 6.00ptg... Ni bukan katigori janji melayu dah ni sebab ia agak complicated, ini dinamakan janji 1Malaysia... Ada aku kesah...

Untuk pertama kalinya semenjak aku menjadi penumpang tetap setiap minggu ke Penang aku dapat seat sebelah awek... bukan awek biasa tapi awek cun pulak tu... ekeke...

Dalam kepala hotak aku kalau aku dapat borak-borak dengan awek ni confirm perjalanan 5 jam jadi 2 atau 3 jam jer... langkah pertama aku ialah aku mesti tegur mesra dia dulu...

Tapi apalah punya sengal aku waktu tu, boleh pulak aku tertanya dia soalan bangang... "pergi penang ke?"... huhuhu... Soalan aku tadi dijawab dengan senyuman jer sebab dia pun tahu kalau dia jawab dengan pelempang pun aku pasti dapat tangkap jawapan kepada soalan aku tu...

Labels: ,